Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی پور، روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر در زمینه مقابله با کاشت، تولید، قاچاق و فروش از وظایف اختصاصی دولت است اما مقابله با عرصه‌های دیگر آن که در مقوله آسیب‌های اجتماعی می گنجد را می توان به تشکل های مردمی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: همانطور که مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر از عهد دولت بر می آید، در زمینه پیگیری، درمان و بازتوانی کسانی که به دام اعتیاد افتاده‌اند جریان های مردمی بهتر می توانند فعالیت کنند و اقدامات آنها تاثیرگذارتر خواهد بود.

او اظهار داشت: لذا برای کسب نتیجه بهتر و مطلوب تر، باید امور مربوط به پیشگیری، درمان و بازتوانی را به جریان های مردمی سپرد و دولت نیز نقش پشتیبانی کننده و حمایت گر را بر عهده بگیرد.
وی بیان کرد: تحلیل ها و تحقیقات دقیق علمی نشان می دهد که تاثیرگذاری نقش آفرینی مردم در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی اعتیاد بهتر از نقش آفرینی دولت خواهد بود.از طرفی، جامعه و افراد آسیب دیده از اعتیاد قطعا به جریان‌های مردمی همجنس خودشان اعتماد بیشتری می‌کنند و به همین دلیل نیز دولت دولت به دنبال این است که از جریان های مردمی حمایت و پشتیبانی کند و آنها را توسعه دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آن دسته از جریان‌های مردمی که در قالب روان شناسی، روانکاوی و مراکز اشتغال آفرینی و بازتوانی معتادان فعالیت دارند باید از سوی مجموعه های دولتی مورد حمایت قرار گیرند.

محبی پور افزود: با توجه به هم صدایی که در استان در حمایت از این مراکز ایجاد شده، هیچ دستگاهی اجازه ندارد خلاف رویه مردمی کردن فعالیت‌های اجتماعی حرکت کند. در همین راستا، مجموعه استانداری فارس در فعال سازی شورای مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته های ذیل آن در سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد و در ادامه حمایت و استقبال از ایده‌ها و تفکرات مردمی را نیز در دستور کار داریم.

او افزود: به ادارات استان تکلیف شده که اگر مانعی در مسیر مردمی کردن مقابله با اعتیاد در وجود دارد نسبت به مساله یابی آن و یافتن راهکار اقدام کنند و هرکجا که نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته باشد مدیریت ارشد استان دنبال خواهد کرد.

برچسب‌ها مواد مخدر شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر شیراز استانداری فارس مواد مخدر شیراز استانداری فارس فارس جریان های مردمی استانداری فارس مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند. تولید محور همه تلاش های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند.

وی ادامه داد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و ومهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.

رئیسی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود. کارگران ما سابقه این کارها را نداشتند. الان هم به ما جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است که تاکنون جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند که همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، دشمنان فکر می کنند با تهدید و تحریم می توانند ما را متوقف کنند.

وی افزود: ما رشد تولید، رشد اقتصادی، رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه رشد داریم.رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرنی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد.
رئیس جمهور با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریعتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهیدم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است. بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر خوب است و ادامه یابد تا تصمیم مناسب با تورم گرفته شود و قابل دفاع است، افزود: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند. تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می کند، همراهی کنند. باز هم تاکید می کنم که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئول بانک رفاه کارگران اعلام کردند که آمادگی دارند که برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کنند که من از وی تشکر می کنم تا این دغدغه کارگران را حل کنند. سهم مسکن در سبد هزینه خانوداه زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود داردآن را حل کند. یکی از امکانات مهم کشور، زمین است و ممکن در مرکز استان یا تهران زمین نداشته باشیم، اما آن طرف تر از تهران، تبریز یا مشهد و مرکز استان امکان تهیه زمین وجود دارد. از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای رفع دغدغه مسکن را دارد. مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.

رئیسی در ادامه گفت: مهارت ورزی برای همه لازم است برای هر کاری دانش‌افزایی و مهارت افزایی لازم است. مهارت و دانش باید به روز شود. همواره باید نسبت به کسب دانش اقدام کرد. دنیا هم دنیای اطلاعات، ارتباطات و دانش است. در گذشته حرف دولت الکترونیک مطرح بود و امروز بحث دولت هوشمند مطرح است . در سال های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند  و الان 37 درصد دولت الکترونیک محقق شده است. همه ما محتاجیم که دانش‌مان به روز شود و مهارت افزایی و دانش افزایی برای جامعه کارگران هم اهمتی زیادی دارد.

وی در پایان گفت: هزاران کارگر مشغول به کار شده‌اند و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردونه تولید خارج شده بودند و اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید برگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان