Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده حمل‌ونقل درون‌شهری قم با اعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب آورده ۵۰ درصدی شهرداری قم و ۵۰ درصدی بانک قرض‌الحسنه رسالت در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی درون‌شهری قم با استفاده از اعتبارات شهرداری بر اساس پیشنهاد شهردار قم و مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر تأمین اعتبار، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال جهت سپرده‌گذاری در بانک به‌منظور ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه هر دستگاه یک میلیارد ریال در راستای ایجاد شرایط مناسب برای مالکین تاکسی‌های فرسوده با اولویت پایین‌ترین مدل عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این پروژه نوسازی خودروهای فرسوده تاکسی مدل سال ۷۷ تا ۱۳۹۰ با استفاده از تسهیلات یک میلیارد ریالی توسط شهرداری قم و موسسه قرض‌الحسنه رسالت انجام می‌گیرد.

با توجه به اینکه فرآیندهای نوسازی خودروهای تاکسی فرسوده در سراسر کشور به‌صورت نقدی در جریان است و با توجه به افزایش چشمگیر و روزانه قیمت خودرو توسط شرکت‌های خودروساز این فرآیند تقریباً در کشور و شهر قم متوقف‌شده بود، بنابراین پروژه نوسازی با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه ۲ درصد پس از سپرده‌گذاری شهرداری در بانک مذکور از ابتدای سال جاری از سر گرفته‌شده است.

در حال حاضر پیگیری مستمر برای امکان ثبت‌نام در سامانه سراسری در دستور کار سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بوده ولی با این طرح در شهر قم، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری چهارصد دستگاه تاکسی با اولویت پایین‌ترین مدل از سال ۷۷ به بالا اقدام شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی شهرداری قم قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده