Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:04:53 GMT

الجزائر مشتری جدی پیوستن به «بریکس»

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۸۲۵

الجزائر مشتری جدی پیوستن به «بریکس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کشورهای عضو گروه «بریکس» در حال بررسی عضویت ایران و آرژانتین در این گروه هستند، رئیس‌جمهور الجزائر درباره عضویت این کشور در بریکس صحبت کرد.

گروه بریکس شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. از زمان شکل‌گیری بریکس بیش از یک دهه پیش، کشورهای عضو در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تجارت، سیاست، امنیت، نوآوری‌های فناوری و همچنین مبادلات فرهنگی و مردمی به نتایج مفیدی دست یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این گروه برگرفته از حرف اول انگلیسی اعضای آن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر بر علاقه شدید این کشور واقع در شمال آفریقا برای الحاق به بریکس تاکید کرد.

عبدالمجید تبون روز یکشنبه (دیروز) به خبرنگاران گفت: «الجزائر تقریبا همه شرایط را برای پیوستن به بریکس دارد و بشدت به الحاق به این ائتلاف علاقه‌مند است».

بنا بر گزارشی که خبرگزاری رسمی الجزائر مننتشر کرد، رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی درباره مزایای الحاق به بریکس تاکید کرد که این اقدام الجزائر را قادر خواهد ساخت که از مشارکت در «منازعات دو قطبی» پرهیز کند.


«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر

 

اتظهارنظر این مقام ارشد الجزائر درباره علاقه کشورش به عضویت در بریکس در شرایطی مطرح شده که ایران و آرژانتین در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر) درخواستشان را برای الحاق به بریکس مطرح کرده‌اند.

پیش از این، وزیر خارجه روسیه از پیشنهاد ایران و آرژانتین برای پیوستن به  گروه بریکس استقبال کرد و گفت که این دو کشور شایستگی الحاق به بریکس را دارند.

«سرگئی لاوروف» گفته بود: «روند مقدماتی برای گسترش این گروه آغاز شده است. البته هم آرژانتین و هم ایران نامزدهای شایسته و قابل احترامی هستند و همچنین تعدادی دیگر از کشورهایی که در گفت‌وگوها به آنها اشاره می‌شود».

او تنها مقامی نبود که درباره این موضوع اظهارنظر کرده است. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر حمایت پکن از پیوستن ایران و آرژانتین به گروه بریکس تاکید کرد. وی گفت که چین با شرکای بریکس همکاری می‌کند تا با مداومت گسترش اعضای این سازوکار را برای پیوستن شرکای همفکر بیشتر به خانواده بریکس پیش ببرند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی دوم تیرماه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران  از حضور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران  در نشست بریکس استقبال کرد.

 امیرعبداللهیان هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس، از ابتکار توسعه و امنیت جهانی ارائه شده از سوی چین استقبال و ابراز امیدواری کرد دوره ریاست چین بر بریکس باعث گسترش تقویت همکاری‌های چندجانبه شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بریکس الجزائر ایران و آرژانتین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دنزل دومفریز از پیوستن به منچستریونایتد

مدافع هلندی اینتر می‌خواهد به منچستریونایتد ملحق شود

طرفداری | دنزل دومفریز هنوز بر سر تمدید قراردادش با اینتر به توافق نرسیده و ممکن است در تابستان پیش رو، به فروش برسد. در حالی که دومفریز می‌خواهد دستمزدش به ۵ میلیون یورو افزایش پیدا کند، اینتر توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد و امیدوار است که با فروش مدافع هلندی، چیزی نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون یورو درآمد کسب کند. گفتنی است قرارداد دومفریز با نراتزوری تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، دنزل دومفریز از پیوستن به منچستریونایتد در تابستان پیش رو استقبال می‌کند. دومفریز قبلا هم مورد توجه شیاطین سرخ قرار گرفته بود و در صورتی که اریک تن هاخ روی نیمکت اولدترافورد باقی بماند، احتمال اینکه سران یونایتد بار دیگر برای خرید این بازیکن ۲۸ ساله اقدام کنند، زیاد است. در پنجره‌های نقل و انتقالاتی اخیر، چند باشگاه میانه جدولی لیگ برتر با دنزل دومفریز تماس گرفته بودند اما این مدافع با وجود علاقه به بازی در انگلیس، پیشنهاد آن‌ها را رد کرده بود. با این حال، دومفریز امیدوار است تا با چراغ سبز نشان دادن به منچستریونایتد، رویای خود برای حضور در لیگ برتر را برآورده کند.

گفتنی است دنزل دومفریز در فصل جاری 34 بازی برای اینتر انجام داده و موفق به ثبت آمار ۳ گل و ۶ پاس گل شده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • استقبال دنزل دومفریز از پیوستن به منچستریونایتد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • حرکت جالب صندوقدار برای ادب کردن مشتری (فیلم)
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند