Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ یدالله حسن پور گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت طلا، جواهرات و ساعت‌های گران قیمت از منازل شهروندان در بلوار جمهوری اسلامی، شهرک الغدیر و بلوار پزشک کرمان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او می‌گوید: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و انجام اقدامات تخصصی و جمع آوری مدارک و مستندات میدانی، باند ۳ نفره خانوادگی سارقان، شامل: ۲ برادر و همسر یکی از آن‌ها شناسایی و این افراد طی چند عملیات هماهنگ در شهر کرمان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان کرمان متهم اصلی این سرقت‌ها پیش از این نیز به جرم سرقت به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده و به عنوان زندانی رای باز  در حال گذراندن دوران محکومیت خود بوده است که با همدستی برادر ۲۳ ساله و همسرش (همسر متهم اصلی) با شناسایی واحد‌های آپارتمانی طبقات همکف و اول در محلات نوساز کرمان اقدام به سرقت می‌کردند.

او گفت: سارقان در ساعات ابتدایی شب و با شناسایی واحد‌هایی که چراغ آن‌ها خاموش بوده است و پس از اطمینان از حضور نداشتن ساکنان در منزل، از طریق تراس وارد منزل می‌شدند و با مراجعه به اتاق خواب و سایر قسمت‌های واحد مسکونی، اقدام به سرقت طلا، جواهرات، وجه نقد، ۲۰ عدد ساعت گران قیمت با نشان‌های معروف، ساعت طلا و یک قبضه اسلحه شکاری ۶۰۰ میلیون تومانی کرده اند.

سرهنگ یدالله حسن پورمی گوید: متهمان همگی جوان و دارای سطح تحصیلات دیپلم و پایین‌تر و صاحب یک سوپرمارکت در یکی از محلات شرقی کرمان هستند که تا کنون به سرقت از ۱۴ منزل در کرمان به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

به گفته او  این افراد  طلا و جواهرات سرقتی را به یک مالخر فروخته اند و تعدادی از ساعت‌ها را هم به دوستان خود بخشیده اند.

 رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: مالخر به اداره مبارزه با سرقت احضار شد.

او می گوید: مطالبه جدی پلیس برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با افرادی است که به اموال مردم دستبرد می‌زنند که در این رابطه از مردم نیز می‌خواهیم نسبت به نصب دزدگیر در منزل، روشن گذاشتن چراغ هنگام ترک منزل، ایمن سازی در ورودی تراس با قفل استاندارد و نصب نرده‌های عمودی و افقی، نگهداری نکردن طلا و جواهرات در منزل و سایر نکات ایمنی به منظور پیشگیری از چنین سرقت‌هایی اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت منزل پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن