Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روند ثبت نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد عنوان کرد: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما ۲۰۰۰ گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه، پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی که در اردوگاه باهنر برگزار شد ، در پاسخ به پرسشی درباره رتبه‌های برتر دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور سراسری گفت: رتبه‌های المپیاد و کنکور  را بررسی کنید، مدارس غیر دولتی به اندازه سهم خود حضور دارند، باید هم به منظر کیفی و هم کمی توجه کرد.

وی افزود: چنین رقابت هایی به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی کمک می کند. اینگونه تصور نکنید اگر فتیله مدارس غیر دولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقابل میان مدارس دولتی و غیر دولتی باعث افزایش کیفیت مدارس دولتی نمی‌شود گفت: توصیه اول بنده این است که رسانه ها به افزایش کیفیت مدارس غیردولتی و دولتی کمک کنند تا در حوزه‌های علمی، دینی و پرورشی جایگاه مناسبی کسب کنیم.

محمود زاده پیرامون تخلفات برخی مدارس نسبت به اخذ شهریه بیش از نرخ مصوب گفت: این موضوع را امسال نداشته‌ایم، هم شفاف سازی مناسب صورت گرفت و هم توصیه‌ها پذیرفته شده است. همچنین  پیگیری های سازمان، بازدیدها و گزارش گیری ها موضوع اخذ  شهریه مازاد را کاهش داده است.

وی اضافه کرد: مشورت‌هایی با خود موسسان در خصوص افزایش نرخ شهریه داشته‌ایم، اتفاقی که افتاد این بود که در هماهنگی خوبی، شهریه‌های پایین به نسبت بهبود یافت و در افزایش شهریه ها، تاب آوری مردم در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روند ثبت نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد عنوان کرد: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما ۲۰۰۰ گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه،  پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه به ثبت رسیده است.

محمودزاده در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ادامه تدریس کتب درسی در تابستان گفت: مدارس برای کنکور این‌کار را انجام می‌دهند و مجوز دارند، پایه دوازدهم دوره متوسطه  ۱۵ درصد بیشتر از سایر پایه‌ها شهریه دریافت می‌شود و به همین دلیل زودتر شروع می کنند. برای مابقی پایه‌ها بحث فوق برنامه‌ها و دوره های تکمیلی تابستان مطرح است.

وی افزود: کلاس تقویتی و دوره تثبیت و تعمیق یادگیری نیز برای دانش آموزان سایر پایه‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی گفت: هدایت تحصیلی مانند مدارس عادی انجام می‌شود و اصراری به انتخاب یک رشته خاص برای دانش آموزان وجود ندارد. این احتمال وجود دارد آن توجهی که به توازن دانش آموزان در رشته‌های مختلف در مدارس دولتی می‌شود، در برخی مدارس غیر دولتی وجود نداشته‌ باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش شهريه مدارس رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی دانش آموزان شهریه مازاد نداشته ایم غیر دولتی اخذ شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند