Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مقاومت اسلامی لبنان در پیام ویدئویی روز یکشنبه خود به رژیم صهیونیستی هشدار داد که « اهداف این رژیم در تیررس مقاومت قرار داد و نباید وقت کشی کند» و همچنین  تصاویر و مختصات کشتی ها و سکویهای استخراج نفت و گاز در ساحل فلسطین اشغالی و اطلاعاتی درباره آن را نشان داد.

علی حیدر در گزارش امروز دوشنبه خود در روزنامه الاخبار لبنان، به ارسال این پیام حزب الله به واشنگتن و تل آویو اشاره کرده و از آن به عنوان « یک اقدام حساب شده و برنامه ریزی شده و در بردارنده ماهیت حرفه ای محتوای پیام یاد شده » نام برد و تاکید کرد: حزب الله با ارسال این پیام توان خود را در هدف قرار دادن سکوهای استخراج گاز رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر از ویدئوی مزبور به عنوان " پیام عزم و اراده حزب الله " یاد و تاکید کرد : مقاومت اسلامی با این اقدام خود به دشمن آمریکایی و اسراییلی فهماند که باید اوهام و ارزیابی های اشتباه خود را کنار بگذارند .

علی حیدر این اوهام و ارزیابی های اشتباه را نشات گرفته از " اطلاعات اشتباهی " دانست که توسط همپیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان و منطقه به واشنگتن و تل آویو ارائه می شود که به گفته وی، ممکن است منطقه را درگیر یک رویارویی نظامی گسترده کند . 

وی گفت: آنچه که به این "پیامِ قدرت" یک ویژگی استثنایی بخشید آن است که همزمان با ورود "آموس هوکشتاین" فرستاده ویژه آمریکا به لبنان ارسال شد. محتوای پیام بود که هوکشتاین باید موضع مقاومت را مدنظر خود قرار داده و به آن اهمیت دهد و از لحن تمسخرآمیز خود و پیشنهادهای مبتنی بر اینکه" کم داشتن بهتر از اصلا نداشتن است" اجتناب ورزد.

علی حیدر خاطرنشان کرد: حزب الله بارها بر عزم و اراده خود جهت برچیده شدن محاصره لبنان توسط آمریکا تاکید کرده است زیرا این محاصره مانع از آن می شود تا شرکت های بین المللی اقدام به حفاری و استخراج نفت و گاز از آب های اقتصادی لبنان نمایند.

این پژوشگر  ابراز داشت : واکنش ها و پیامدهای سیاسی و امنیتی نشان داد که معادله " استخراج در مقابل استخراج " اعمال شده از سوی مقاومت، نتایج و پیامدهای شگفت آور داخلی، منطقه ای و بین المللی به همراه داشته است.

علی حیدر برای این معادله سه ویژگی خاص برشمرده و نوشت: نخست (این معادله) بی سابقه است. دوم اینکه با ارزیابی های دشمن صهیونیست همخوانی نداشت زیرا دشمن اینگونه تصور می کرد که فروپاشی مالی لبنان و محاصره اقتصادی آمریکا علیه این کشور حزب الله را محدود خواهند کرد و مانع از گزینه های عملیاتی اش خواهد شد. این معادله باعث شد تا حزب الله در دفاع از ملت و موجودیت و منابع ثروت لبنان فراتر از آنچه که آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می کردند، عمل کند.

وی افزود : لبنان در شرایط کنونی بسیار به این جرعه قدرت بخش نیاز داشت. ارتش دشمن صهیونیست بیش از هر کس دیگری محتوای پیام حزب الله را درک کرد و باعث شد تا رژیم صهیونیستی بر مواردی که بر سر آنها شرط بسته بود، تجدیدنظر کند.

علی حیدر با استناد به اظهارات کارشناسان نظامی تاکید کرد: این ویدئو نشان می دهد که حزب الله از تمامی عناصر لازم از جمله توان موشکی برای هدف قرار دادن دشمن برخوردار است. بدیهی است یکی از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده دکترین نظامی مقاومت آن است که از تمام توانایی های خود پرده برنمی دارد اما همچنانکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد حزب الله در حال حاضر می تواند تمامی اهداف زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار دهد.  

این پژوهشگر در پایان گزارش تحلیلی خود تاکید کرد: نشان دادن توانمندیها ذاتا هدف به شمار نمی رود بلکه هدف اصلی تاثیرگذاری پیام مزبور در درون مراکز تصمیم گیری رژیم صهیونیستی است تا در تصمیمات اشتباه خود تجدیدنظر کنند. در واقع حزب الله از برگ برنده های زیادی جهت شدت بخشیدن به تنش علیه رژیم صهیونیستی برخوردار است .

به گزارش ایرنا ، نگرانی در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی پس از تهدیدها و هشدارهای اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درباره میدان گازی کاریش افزایش یافته است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین که دوشنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد که مقاومت لبنان اجازه استخراج نفت و گاز رژیم صهیونیستی را نخواهد داد، حتی اگر این مسئله به جنگ منجر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا همچنین در دیدار سالیانه عاشورایی با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نفتی از سراسر اراضی اشغالی فلسطین استخراج کند.

«آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی چندی پیش به لبنان سفر کرد تا نظرات و مطالبات دولت لبنان درباره ترسیم مرز دریایی را گرفته و به رژیم صهیونیستی منتقل کند. او سپس به تل آویو رفت و با مقامات این رژیم در این باره صحبت کرد. هوکشتاین دیروز با پاسخ مقامات رژیم صهیونیستی وارد بیروت شد.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پرونده ترسیم مرزها و سفر «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفت: به زودی پاسخ قاطعی دریافت خواهید کرد و این کشور از حقوق دریایی خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. لبنان کل میدان گازی قانا را می‌خواهد یا همه‌اش یا هیچ.  عملیاتی که مقاومت با سه فروند پهپاد انجام داد، به پیشبرد پرونده ترسیم مرزها کمک کرد.

۱۴۸۷

برچسب‌ها ایرنا لبنان سید حسن نصرالله حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا نبیه بری تل آویو روزنامه الاخبار واشنگتن بیروت شبکه المیادین دولت لبنان فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا لبنان سید حسن نصرالله ایرنا لبنان سید حسن نصرالله حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا نبیه بری تل آویو روزنامه الاخبار واشنگتن بیروت شبکه المیادین دولت لبنان فلسطین دبیرکل حزب الله رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان علی حیدر تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد

توپخانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه وادی اللبونه در مجاورت شهرک ناقوره را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حملات بامدادی صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان خبر داد.

شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه سنگین منطقه اللبونه در اطراف شهرک ناقوره واقع در جنوب لبنان را بمباران کرد.

پیشتر نیز مقاومت اسلامی لبنان بعد از ظهر دیروز (شنبه) مرکز نظامی صهیونیست‌ها در الراهب و سایت جاسوسی و نظامی المطله را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد