Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:38:15 GMT

بحران برق در فرانسه با وجود رآکتورهای عظیم هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۳۴۷

بحران برق در فرانسه با وجود رآکتورهای عظیم هسته‌ای

نگرانی‌ها درباره بحران برق در فرانسه با وجود رآکتورهای عظیم هسته‌ای در این کشور افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی نوشت: در حال حاضر نگرانی زیادی در مورد کمبود انرژی در اروپا وجود دارد. اخیراً توجهات به طور فزاینده‌ای به فرانسه معطوف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از سیاستمداران آلمانی می بینند که چگونه این کشور هسته‌ای با وجود رآکتورهای متعدد، دچار بحران برق می شود.

اخیرا بحث ها در آلمان درباره ادامه فعالیت های آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای با توجه به در پیش بودن بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین داغ شده است. در جریان این بحث ها نگاه ها بارها به فرانسه معطوف شده است.

کریستین دور، رئیس فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان کشور همسایه را با یک پا در بحران برق می بیند. کاترین گورینگ-اکاردت، معاون رئیس پارلمان آلمان از حزب سبزها هم به خرابی رآکتور های هسته ای این کشور به دلیل مشکلات خنک کننده اشاره می کند.

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از نیمی از راکتورهای هسته‌ای فرانسه در حال حاضر فعال نیستند. همانطور که سخنگوی شرکت انرژی EDF به خبرگزاری آلمان گفت، در حال حاضر تنها 27 راکتور از 56 راکتور در این کشور فعال است.

این وضعیت به دلیل کارهای تعمیر و نگهداری گسترده برنامه ریزی شده و موقت است که برخی از آنها به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد. علاوه بر این، کوره‌ها نیز از کار افتاده‌اند، زیرا پس از شناسایی برخی ایرادات در ابتدای سال، بررسی‌ها درباره ایجاد ترک‌ها در آنجا در حال انجام است.

بر اساس اطلاعات EDF، طبیعی است که برخی از راکتورها گاهی اوقات برق تولید نمی کنند. با این حال، این گروه با توجه به تعطیلی های موقت اضافی، پیش بینی خود را در ابتدای سال کاهش داد و از آن زمان انتظار دارد به جای 300 تا 330، بین 295 تا 315 تراوات ساعت برق تولید شود.

حالا عدم فعالیت برخی از رآکتورها در فرانسه در حال حاضر احساس می شود. بر اساس اطلاعات وزارت انرژی فرانسه، در سه ماهه اول سال جاری میلادی 7.5 درصد کمتر انرژی هسته‌ای تولید شد - زیرا راکتورهای کمی در دسترس بودند. به گفته این وزارتخانه، واردات برق به فرانسه نیز قابل توجه تر شده است.

فرانسه و آلمان هر دو از یکدیگر برق وارد می کنند. بر اساس داده های اپراتورهای سیستم انتقال، آلمان بین آوریل تا ژوئن حدود 1.7 تراوات ساعت برق از فرانسه وارد کرده است.

این معادل حدود 1.5 درصد از مصرف برق در این ماه ها است. طبق گزارش آژانس شبکه فدرال برق آلمان، در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2021، صادرات خالص به فرانسه، یعنی مقدار صادرات منهای واردات، امسال بیش از پنج برابر بیشتر بود.

بر اساس این داده ها، آلمان در ماه ژوئن بیشتر از برقی که از کشور همسایه دریافت کرده بود، به فرانسه برق فروخت. طبق داده ها در دو سال گذشته در ماه ژوئن این روند برعکس بوده است. در آن زمان فرانسه برق بیشتری به آلمان صادر کرده بود تا آلمان به فرانسه. برای ماه های زمستان، این مسئله قابل توجه است که فرانسه اخیراً نسبت به سال گذشته برق بیشتری از آلمان وارد کرده است.

هشدار فرانسه درباره ادامه‌دار بودن بحران جهانی غذا پس از جنگ اوکراین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه حال حاضر بحران برق بر اساس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا

تین نیوز

 اقتصاد دریایی در کشور هند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. هند با دارا بودن سواحل طولانی و منابع غنی دریایی، از ظرفیت بالقوه ای برای توسعه اقتصاد دریایی برخوردار است. بنابراین، حوزه هایی مانند حمل ونقل دریایی، صنایع مرتبط با دریا، پرورش ماهی و توریسم ساحلی از جمله زمینه هایی هستند که می توانند به توسعه اقتصاد دریایی کشور هند کمک کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده پیشرفت دریایی، با توجه به اهمیت رو به افزایش اقتصاد دریایی در کشور هند، دولت این کشور برنامه ها و استراتژی هایی را برای توسعه این حوزه به کار گرفته است. ایجاد بنادر و انجمن های تجاری دریایی، تشویق به سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با دریا، توسعه فناوری های دریایی و ایجاد شرایط ملایم برای تجارت بین المللی از جمله اقداماتی هستند که دولت هند در راستای توسعه اقتصاد دریایی انجام داده است. این تدابیر منجر به ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید، و ارتقاء رفاه اجتماعی در نواحی ساحلی و دریایی کشور هند خواهد شد.

 در این راستا، برنامه ساگارمالا یک برنامه توسعه بندری است که توسط دولت هند در سال ۲۰۱۵ با هدف تسریع رشد و توسعه اقتصادی با استفاده از پتانسیل ساحل های گسترده و آبراه های هند راه اندازی شد. این برنامه بر توسعه بنادر، تقویت اتصال بنادربه یکدیگر، بهبود زیرساخت های بندر و صنعتی سازی بندری تمرکز دارد. هدف این برنامه توسعه بخش دریایی کشور با استفاده از خط ساحلی هند به طول بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر و شبکه گسترده بنادر و آبراه های داخلی است. این برنامه همچنین ترویج کشتیرانی به عنوان روش جایگزین حمل و نقل جاده ای، کاهش هزینه های لجستیک و افزایش رقابت پذیری بخش تولید کشور را در دستور کار خود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود