Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@22:51:26 GMT

تصویر لبنانی‌ها از عزاداری‌های ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۶۲۳

تصویر لبنانی‌ها از عزاداری‌های ایرانی

ولی در کشور آزاد و بدون سانسور لبنان، هر حزب و گروه و حتی افراد متمول یک رادیو راه اندازی می‌کردند و به دلیل کوچک بودن لبنان روی موج اف‌ام پخش می‌کردند و در همه لبنان قابل دسترسی بود.
ویژگی منحصر به فرد لبنان در این است که حکومت تقسیم شده بین طوائف مذهبی است. به صورت سنتی رییس جمهور مسیحی است، نخست وزیر سنی و رییس پارلمان شیعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل مسیحیان و سنی‌ها و شیعه‌ها همیشه و حتی قبل از شروع به کار ماهواره،‌ از طریق تقویت کننده‌های زمینی هر یک از مذاهب و ادیان در سراسر لبنان تلویزیون داشتند.

به همین دلیل همه از برنامه‌های مختلف دیگر ادیان استفاده می‌کردند و در جریان اعمال مذهبی یکدیگر بودند و همه می‌دانستند که مراسم روز «عید فصح» مسیحیان چه اتفاقی می‌افتد و یا روز عاشورای شیعیان و یا روز هجرت پیامبر به روایت سنی‌ها.

اولین بار در سال ۷۳ به عنوان مسئول دفتر صداوسیما به نشستی در دارالندوه لبنان رفتم که مسئولان تلویزیون‌های لبنان در آن بودند. آن‌جا این تلنگر به من خورد. در تقسیم‌بندی‌هایی که کرده بودند شیعه را با تصویر عزاداری‌های مختلف می‌شناختند. پرسیدم یعنی چه؟ گفتند ما به عنوان بیننده در بین تلویزیون‌های مختلف ادیان، چیزی که توجه‌مان را جلب کرده تعدد مراسم عزاداری در تلویزیون‌های شیعه است.

به این نکته خیلی فکر کردم. آیا شیعه با این عزاداری ها موفق نشده که با تکیه بر احساسات صاف و پاک بر حقش تاکید کند؟! یا این‌که این گریه‌های فراوان بنا به نقل دکتر شریعتی مخدر بوده است؟!
باید باز هم صحبت کنیم.

* منتشر شده در سایت جماران/ دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

کد خبر 1657411

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محرم سازمان صدا و سیما شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان تصاویری از راکت‌باران شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی با راکت‌های کاتیوشا و فلق را منتشر کرد.

دریافت 37 MB

دیگر خبرها

  • شکست شهرداری گرگان مقابل حریف لبنانی/ الریاضی قهرمان شد
  • اشتراکات وثیق شیعه و اهل سنت
  • مستند «الکافی» نمایانگر سرگذشت مهم‌ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • برگزاری همایش شیخ کلینی درمشهد
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند