Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌های استان تا روز جمعه، پروتکل‌های مراسم عزاداری محرم را تشریح کرد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به علت افزایش تراکم و ترافیک جمعیت در ایام محرم، افرادی که اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات می‌کنند، افراد هماهنگ کننده هیئت‌ها و متولیان امر مراسم عزاداری باید دقت نظر در موضوع سلامت داشته باشند تا افرادی که به تخلیه هیجانات و احساسات خود در عزاداری‌ها می‌پردازند، دچار مشکلات نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تراکم این ایام فاصله میان افراد کم می‌شود و امکان انتقال بیماری کرونا وجود دارد، افزود: افراد شرکت‌کننده در مراسم عزاداری از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در صورت درنظر گرفته شدن محیطی بسته برای عزاداری، حتماً تمهیداتی نظیر تهویه برای مکان موردنظر اندیشیده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه نشدند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید سعی بر شرکت مجازی در مراسم عزاداری داشته باشند تا دچار مشکلاتی نشوند و طول درمان یا عوارض درمانی آنها افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۶۱۵ نفر دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان و ۸۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: طی روز گذشته از ۱۱۷۱ نفر دارای علائم کرونا، ۶۸۸ نفر مثبت قطعی شناسایی شد که این عدد نشانگر افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر بستری و ۸۴ بیمار ترخیص شدند و متأسفانه چهار بیمار جان خود را از دست دادند.

اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

عقدک با اشاره به قرمز بودن وضعیت استان اصفهان در مقابله با بیماری کرونا و احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌های استان در صورت ادامه این روند تا روز جمعه، گفت: اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، تا حدامکان باید از احتمال انتقال تنفسی بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: هرچه به سمت محیط‌های مسقف و محیط‌های بسته پیش می‌رویم، باید از تهویه قوی‌تر استفاده شود و فاصله‌های اجتماعی افزایش یابد. همچنین استفاده مؤثر از دو ماسک به جای یک ماسک تأثیرگذاری بیشتری دارد. بسیاری از افراد از ماسک استفاده می‌کنند اما در عمل ماسک به گونه‌ای استفاده شده است که کارایی لازم را ندارند؛ چراکه گاهی مدت زمان استفاده از ماسک زیاد است یا به روش صحیح روی صورت قرار ندارد.

آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طی ماه‌های آینده به صورت حضوری، بنابر این است که بازگشایی‌ها اتفاق بیفتد اما افراد باید ضمن رعایت پروتکل‌ها نحوه زندگی با این بیماری را بیاموزند و بدانند چگونه رفتار کنند تا آسیبی متوجه آنها و خانواده ایشان نشود.

وی افزود: طبق مصوبات ستاد کرونا و با توجه به پیش‌بینی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی در دستور کار است و تاکید بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان است.

عقدک با اشاره به افزایش پوشش واکسیناسیون در استان برای دوز چهارم، خاطرنشان کرد: میزان پوشش دوز اول واکسیناسیون کرونا در استان همچنان ۸۶ درصد، دوز دوم ۷۷ درصد و دوز سوم ۳۸.۵ درصد و دوز چهارم ۲.۶۱ درصد است.

کد خبر 592894

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان آمار کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در اصفهان آخرین آمار ابتلا به کرونا در اصفهان وضعیت قرمز کرونا در اصفهان ابتلا به کرونا در اصفهان وضعیت بحرانی کرونا در اصفهان ماه محرم ایام محرم محرم ۱۴۰۱ تعطیلی کشور در ایام محرم محدودیت های کرونایی در ایام محرم ممنوعیت های تردد شبانه در ایام محرم عزاداری محرم برگزاری محرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراسم عزاداری بیماری کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد

مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت در این خصوص داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلا به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت