Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب شعر آیینی «مکتب سیدالشهدا(ع)» همزمان با سوم محرم و با حضور شاعرانی از افغانستان و ایران در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب شعر آیینی مکتب سیدالشهدا(ع) همزمان با سوم محرم و با حضور شاعرانی از افغانستان و ایران دوشنبه(دهم مرداد) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این شب شعر علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی و سیدعبدالله حسینی به سخنرانی می‌پردازند و کربلایی حسن راسخ منقبت‌خوانی می‌کند.

در شب شعر «مکتب سیدالشهدا(ع)» شاعرانی از ایران و افغانستان حضور دارند که از آن جمله می‌توان به محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، مهتاب ساحل، زهرا زاهدی، حامد باقری، مهدی ابوالقاسمی، جواد شیخ‌الاسلامی، شوکت‌علی محمدی شاری، حمید مبشر، سلمانعلی زکی، محسن سعیدی، کبری حسینی بلخی، زهرا حسین‌زاده، کامله کیهان و صابر موسوی اشاره کرد. همچنین زهرا حسین‌زاده شاعر اهل افغانستان مجری این نشست خواهد بود. 

شب شعر مکتب سیدالشهدا(ع) با همکاری مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری، خانه ادبیات افغانستان و فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود. 

حضور علاقه‌مندان به ادبیات آیینی در این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است. فرهنگسرای خانواده در تهران، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق واقع شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ماه محرم ، افغانستان ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماه محرم افغانستان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای خانواده مکتب سیدالشهدا ع شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به تازگی هویت هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مشخص شده که از این هشت شهید، هفت شهید گمنام در فارس به خاک سپرده شده بودند که نام این شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه هویت این شهدا از طریق تطبیق دی ان ای آنها با خانواده‌شان مشخص شده خاطرنشان کرد: دو شهید از این شهدا مربوط به استان کرمان است که یکی از آنها در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم بیان کرد: پیکر دو شهید دیگری که در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده‌اند نیز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و زنجان است.

وی افزود: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید مدفون در جهرم نیز مربوط به خانواده‌ای در تهران است و یک شهید دیگر مربوط به استان گلستان بوده که در شیراز دفن شده است که پیکر این شهدا از سال ۱۳۸۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در ادامه گفت: سال گذشته از ۱۱۳ شهید گمنام و مفقودالاثر مدفون در فارس نمونه دی ان ای گرفته شد و فرایند تشخیص هویت جهت تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستاهای شهرستان زرقان نیز که بیست و سوم خردادماه هزار و سیصد و شصت و هفت در تک شلمچه به شهادت رسیده از طریق پلاک وی مشخص شده و پیکر وی همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است.

وی افزود: پیکر این شهید گرانقدر ساعت هفت صبح فردا چهارشنبه وارد شیراز خواهد شد و روز شنبه ۱۵ اردیبهشت هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهیدپرور استان فارس تشییع خواهد شد.

کد خبر 6092917

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث