Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@12:00:29 GMT

امام حسین (ع) تاج سر همه مسلمانان شیعه و سنی است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۷۰۸

امام حسین (ع) تاج سر همه مسلمانان شیعه و سنی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در بین کارکنان این مرکز با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش، اظهار کرد: همه امت اسلامی این امام همام را به عنوان سید و سالار جوانان اهل بهشت قبول دارند.

 به گفته وی؛ حسین (ع) بزرگترین کشتی و وسیع ترین آن برای نجات امت در سختی ها و گردبادها است و هر کسی که از این کشتی دوری کند به هلاکت خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با اذعان بر اینکه فرزندان و اهل بیت رسول الله (ص) مطمئن ترین افراد و پیشوایان دین هستند، تصریح کرد: قرآن دو گونه امام را برای ما معرفی می کند یکی امام نار و دیگری امام نور، ائمه نور مردم را به سمت نور و رستگاری هدایت می کنند، اهل نماز، روزه و پرداخت زکات هستند و خداوند را پرستش می کنند؛ ولی ائمه نار مردم را دعوت به وارد شدن در آتش می کنند.

وی، افزود: ما هر کسی را به عنوان الگو، رهبر و پیشوای خود انتخاب کرده و در دنیا به دنبال آنان حرکت کنیم در قیامت هم همان راه و مسیر در انتظار ما قرار دارد؛ زیرا خودمان انتخاب کرده ایم که چه کسانی پیشوا و رهبرمان باشند.

به گفته وی؛ ضروری است شخص مطمئن را برای امام و الگوبرداری انتخاب کنیم تا از بهترین، راحت ترین و سریع ترین راه به مقصد برسیم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه لازم است ویژگی ها و شاخص های امامان نار و امامان نور را بشناسیم، ابراز کرد: سعی کنیم در زندگی دنباله رو کسانی که ارزش ها و فضائل انسانی را ترویج می کنند باشیم و در مقابل ائمه کفر ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: برخی ها ادعا می کنند با پیروی از سعدی و حافظ می توان به خداشناسی رسید؛ ولی چه تضمینی است که از آن راه به خداوند برسیم.

به گفته وی؛ وقتی راه راستین قرآن کریم و سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) که هیچ گاه از روی هوا و هوس سخن نگفته را انتخاب کنیم قطعا به فلاح و رستگاری رسیده ایم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، قیام امام حسین (ع) را باعث تحول در دین و سنت رسول گرامی اسلام (ص) دانست و گفت: از این قیام انسان ساز که باعث تحول در دین مبین و ماندگاری سنت پیامبر اعظم (ص) شد درس های عملی بگیریم تا در کنار شور حسینی بتوانیم شعور حسینی نیز داشته باشیم.

وی افزود: واقعه کربلا مثل سکه ای است که دو طرف دارد، یک طرف آن مصائب و سختی ها و طرف دیگرش درس ها و پیام های این حادثه و واقعه است.

به گفته وی؛ قیام حسین چیزی جز برای سنت پیامبر (ص) و قرآن نبود و برای ما در کنار اشک ریختن برای حسین و فریاد علیه ظالم، عبرت گرفتن از این واقعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام دیلم با تأکید بر اینکه در زمان یزید بن معاویه فقط پوسته ای از دین اسلام باقی مانده بود، تصریح کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا سیره و سنت رسول اکرم (ص) را که تعطیل شده و بدعت ها در جامعه زیاد شده بود احیاء کند.

وی ادامه داد: باید در زمان طغیان بدعت و ایجاد انحراف در مسیر دین، فرزندان رسول گرامی اسلام (ص) و دیگر مصلحان دین و اجتماع قیام کنند تا جامعه احیاء شود.

به گفته وی؛ وظیفه داریم که تفاوت بین امامان و پیشوایانی که دعوت به راه خود می کنند را به خوبی تشخیص دهیم تا در گرداب هلاکت و نیستی نیفتیم.


انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس مرکز اسلامی گلستان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد