Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@16:30:13 GMT

افشاریان: از داوران توقع دارم کمتر اشتباه کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۷۵۳

افشاریان: از داوران توقع دارم کمتر اشتباه کنند

به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در همایش مربوط به داوران فوتبال ایران صحبت‌های جالبی مطرح کرد که بخشی از آن را درخواست‌های این داور بازنشسته برای افزایش حقوق داوران و البته آمار عجیب اشتباهات داوری در لیگ برتر و لیگ یک تشکیل داده بود.
افشاریان بعد از چندین بار تشویق اعضای هیات رئیسه و داوران حاضر در مراسم، صحبت‌هایش را آغاز کرد که در ادامه آنها را می‌خوانید:
اولین موضوعی که از اعضای هیات رئیسه می‌خواهم در نخستین جلسه بررسی شود این است که دوست دارم این داوران همراه با پیش رفتن فوتبال فقط لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سختی که می‌کشند و این فشاری که تحمل می‌کنند جز لذت نباید باشد. این اتفاق نخواهد افتاد جز با توجه شما اعضا. اولین تقاضای میدانی من این است که خواهشا اجازه بدهید کمک‌های اسپانسر داوران فقط برای داوری هزینه شود. کار سختی هم نیست. توسعه، آموزش و لباس دارند برای خودشان هزینه شود.
مسئله دوم داوران فقط عزیزان حاضر در این جمع نیستند. داوران ساحلی و فوتسال هم هستند. سرم جلوی آنها پایین است. اجازه دهید از نیم‌فصل جدید یک حال خوب به آنها بدهیم و خستگی‌شان در برود. بتوانیم دل آنها را شاد کنیم تا از داوری لذت ببرند.
شخصا بغض می‌کنم اگر داوری تست ندهد. خودم این مراحل را گذراندم ولی واقعیت این است که تست بسیار بدی داشتیم. 54 نفر از بهترین داوران ما تست را پاس نکردند که به 10 نفر از این داوران واقعا احتیاج داشتیم برای هفته‌های اول تا سوم لیگ جدید. تست آخر دنیا و امتحان کتبی نیست و زندگی ادامه دارد. کسانی که تست را پاس نکردند اصلا نگران نباشند بی شک در آینده در زمانی که آمادگی داشته باشند برمی‌گردند. استراحت و تمرین کنید در آینده در خدمت شما خواهیم بود. شاید هفته دهم، شاید نیم‌فصل اما موضوعی که هست ما لیگ را با این داوران آغاز خواهیم کرد.
240 بازی لیگ برتر داشتیم سال گذشته. برای هر بازی ناظر می‌فرستیم. 11 درصد بازی‌ها را داوران نتایجش را جابجا کردند و در نتیجه موثر بودند. من راضی نیستم. گرچه با نبودن VAR مشکلاتی داریم اما قابل قبول نیست. کمک‌ها و داوران چهارم پررنگ نبودند. من توقع داریم با این احترام و عزتی که هیات رئیسه به داوران گذاشته این عدد به شش یا هفت درصد برسد. تیم‌ها هزینه می‌کنند و انتظار دارند. کوچک‌ترین اشتباه داوران بزرگترین اشتباه بازی تلقی می‌شود. از شما توقع دارم تلاش کنید این اتفاق امسال نیفتد. 306 بازی در لیگ یک داشتیم. اشراف دارید که قضاوت در این لیگ سخت‌تر است. 16 درصد بازیها با قضاوت داوران جابجا شده که آمار بسیار بدی است برای ما داوران. شاید هم من بد ارنج چیدم ولی وقتی فدراسیون به شما حال اساسی می‌دهد هرچند که یک دهم توجهی است که باید باشد، توقع داریم کمتر شود این اشتباهات.
حرف آخر اینکه افزایش دستمزد چهاربرابری را مصوب کرد هیات رئیسه ولی هنوز در بعضی از دسته‌ها اعمال نشده این تغییرات و برای هیات رئیسه خوب نیست که امضایش کمرنگ باشد. خواهش دارم ما امسال دیگر نخواهیم برای حق‌الزحمه بجنگیم. این بچه‌ها حداقل امسال باید 25 درصد دستمزدشان شارژ شود. خانمی در تهران به بیرجند سفر می‌کند برای 100 هزارتومان دستمزد. آیا راضی هستید خواهر یا مادر خودتان برای این مبلغ سفر کنند؟ من قسم جلاله می‌خورم هیچ کدام از این داوران به سوءنیت قضاوت اشتباه نکردند.

در پایان افشاریان قضاوت‌های داوران بین‌المللی فدراسیون فوتبال ایران را منوط به ورود VAR دانست و با درخواست از هیات رئیسه مقدمات ورود این تکنولوژی را خواستار شد. همچنین مفاد جلسه امروزش با هیات رئیسه را اعلام کرد و مدعی شد بیرون ماندن نیم‌فصلی داوران به خاطر تست ظلم است و این سازوکار تغییر می‌کند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: خداداد افشاریان هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تیم تراکتور در حالی مقابل استقلال به نتیجه تساوی رسید که قضاوت پیام حیدری مورد اعتراض هر دو تیم قرار داشت.

رضا کرمانشاهی مدیر تیم تراکتور در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشت، پیرامون این بازی گفت: در ابتدا دوست دارم از هواداران تیممان تشکر کنم که حمایت کاملی از تیم ما داشتند و مثل همیشه به تیم خودشان لطف کردند. بازیکنان هم تمام تلاش خود را کردند و جا دارد به آنها خسته نباشید بگویم.

مدیر اجرایی قرمزها در مورد عملکرد تیم داوری اظهار داشت: به نظر من آقای پیام حیدری و کمک‌هایش در طول بازی تمام تلاش خود را کردند و کمک داوران هم حضور کاملی در صحنه‌ها داشتند و دوندگی آنها قابل ستایش است. من دوست ندارم در مورد داوری چندان صحبتی انجام بدهد.

کرمانشاهی در پاسخ به این سوال که به‌عنوان کارشناس در مورد صحنه‌های داخل محوطه جریمه چه نظری دارد؟ عنوان کرد: چون گفتید کارشناس فقط نظر کارشناسی خودم را عرض می‌کنم وگرنه به‌عنوان مدیر تیم دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم. به نظرم در داخل محوطه‌ها هیچ اتفاق قابل ذکر منجر به پنالتی رخ نداد و نه برای ما و نه تیم حریف، نباید پنالتی گرفته می‌شد.

او که چندان تمایلی به صحبت در مورد صحنه‌های مشکوک بازی نداشت، در پاسخ به سوال پیرامون صحنه برخورد شجاع خلیل‌زاده توضیح داد: این را هم فقط برای کارشناسی می‌گویم، در این صحنه بازیکن مهاجم با ضربه ارنج به صورت مدافع (خلیل‌زاده) ضربه زد و چنین برخوردی با ارنج جریمه دیگری غیر از اخراج مستقیم ندارد.

کرمانشاهی در پایان گفت: به‌عنوان یک داور که سال‌ها در سطوح مختلف فوتبال ایران قضاوت کردم می‌دانم که چه فشاری روی داوران وجود دارد اماآن‌طرف قضیه هم مسئله باشگاه‌هاست. دیروز آقای مسعود مرادی هم به درستی گفت که این فشار روی تیم‌ها نیز وجود دارد و به همین دلیل امیدوارم که داوران در چند هفته پایانی و مسابقات جام حذفی بیشترین تمرکز را داشته باشند و بتوانند قضاوت بی‌نقص و عادلانه را انجام بدهند.

دیگر خبرها

  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • ربیعی: مقصر شکست من هستم ولی توقع بیشتری داشتم
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • مسئولان در چینش داوران دقت کنند/ امیدوارم نفت در لیگ ماندنی شود
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری