Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،«صالح محمد العراقی» که از او به عنوان فرد نزدیک به رهبر جریان صدر در عراق یاد می شود، به دعوت «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح برای گفت وگو بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعی این کشور واکنش نشان داد و برای انجام آن شرط گذاشت.

 به نقل از پایگاه خبری میدل ایست نیوز، صالح محمد العراقی امروز (دوشنبه) در توییتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نوشت: با توجه به "دعوت مکرر برادر العامری برای گفت وگو بین چارچوب (هماهنگی که وی به آن تعلق دارد) و جریان صدر، باید بگویم که اگر کوتاه بیاییم و مذاکره را قبول کنیم، این مذاکره مشروط به موارد زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او درباره این شروط تصریح کرد: شرط اول این است که برادر العامری و تشکل متبوع وی از چارچوب هماهنگی خارج شود. 

العراقی دومین شرط را محکوم کردن صریح به گفته خود اظهارات «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در فایل صوتی اخیر منتسب شده به وی است.

وی این شرط را درحالی مطرح کرد که پیش از این رئیس ائتلاف دولت قانون و دفتر وی این فایل صوتی منتسب به نوری المالکی را که در آن به مقتدی صدر اهانت می شود، تکذیب کردند.

نوری المالکی در توییتی نوشته بود: من گفته های منتسب به خود در شبکه‌های اجتماعی درباره اهانت به جناب مقتدی صدر را تکذیب می کنم و تاکید می‌کنم که به روابط حسنه با برادران در جریان صدر و سایر شرکای سیاسی کماکان تمایل دارم و امید دارم که چنین فایلی را تصدیق نکنند، زیرا این اقدامات به منظور فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و اختلاف افکنی صورت می گیرد.

محمد صالح العراقی درباره شرط سوم مذاکره نیز نوشت که "شما (العامری) پیش از این یکی از امضاکنندگان یک سند اصلاحات بودید و این سند اجرا نشد. پس چه کسی ضامن اجرای (برآیند) گفت وگو درباره اصلاحات است؟ شما باید ضامنی را مشخص کنید تا عراق را از چنگ مفسدان نجات دهیم".

«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز در بیانیه ای گفت: در شرایط تنش رسانه ای از طریق بیانیه های متقابل که خواستار تظاهرات مردمی می شود و ممکن است از کنترل خارج شده و منجر به خشونت شود، مخلصانه از برادران در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می خواهم عقل و حکمت را پیشه و خویشتن داری کنند و منافع کشور و مردم را اولویت دهند.

العامری افزود: دو طرف از طریق گفت وگوی جدی و سازنده برای رسیدن به راه حل هایی برای اختلافات فیمابین تلاش کنند.

رئیس ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرد: خون مردم عراق برای همه عزیز است و ملت عزیز عراق تا به امروز خون بسیاری فدا کرده است؛ خون ریزی بس است و توجه به خون مردم عراق امانتی بر عهده همگان است و مسئولیت ریخته شدن آن نیز با همه است.

هادی العامری، پیش از این نیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر را به گفت وگوی جدی با چارچوب هماهنگی برای خروج از بحران سیاسی عراق فراخوانده بود.

وی در بیانیه ای گفته بود: مخلصانه برادر عزیزمان مقتدی صدر را به گفت وگوی جدی با برادران در چارچوب هماهنگی برای ایجاد راه حلی برای رفع بن بست سیاسی کشور و یافتن راه حل های ممکن با هدف جلوگیری از خطرات احتمالی برای کشور و مردم فرا می خوانم.

تجمع طرفداران جریان صدر در بغداد و ورود آنها به پارلمان عراق برای دومین بار در چند روز گذشته باعث شده که سایر جریان های سیاسی و مسئولان این کشور طی روزهای اخیر موضعگیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شده، بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر خواستند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی رئیس ائتلاف جریان صدر مقتدی صدر گفت وگوی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه

رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر و رئیس جمهور مصر درباره آتش‌بس غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

طبق گزارش رأی الیوم، امیر قطر و جو بایدن درباره تلاش‌های ۲ کشور برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

السیسی و بایدن نیز درباره آخرین تحولات مذاکرات کنونی و تلاش‌های مصر برای رسیدن به یک آتش‌بس در نوار غزه و معامله تبادل اسرا رایزنی کردند.

السیسی و بایدن بر خطر عملیات نظامی در شهر رفح و تأثیر آن بر بحران فاجعه بار انسانی در نوار غزه و امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

السیسی بر لزوم ورود کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

۲ طرف بر لزوم تلاش برای ممانعت از گسترش دایره جنگ و اهمیت راه حل ۲ دولت به عنوان تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در این تماس تلفنی درباره شراکت استراتژیک بین مصر و آمریکا و ادامه فعالیت مشترک برای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو شد.

به رغم هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای فاجعه بار حمله به رفح به خاطر وجود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا، رژیم صهیونیستی همچنان بر حمله به رفح پافشاری می‌کند. مصر نگران این است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی منجر به ورود آوارگان فلسطینی به خاک این کشور شود.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس