Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@23:03:15 GMT

۹۰درصد مدارس انگلیس فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۴۰۳۰

۹۰درصد مدارس انگلیس فرسوده هستند

ارقام نشان می‌دهند که از هر 10 مدرسه، 9 مدرسه در انگلیس حداقل در یک بخش از ساختمان‌های خود نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، معلمان گفته‌اند که دولت باید فوراً با ساختمان‌های مدرسه‌های انگلستان که در حال فروریختن هستند مقابله کند.به گفته‌ی آن‌ها ارقام نشان می‌دهند که از هر 10 مدرسه، 9 مدرسه حداقل در یک بخش از ساختمان‌های خود نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه ملی آموزش که بیش از نیم میلیون معلم را نمایندگی می‌کند، گفت: (این موضوع) «تکان دهنده» است که از 20.000 ساختمان مدرسه‌ای که بین سال‌های 2017 تا 2019 بازرسی شده است، در مجموع 19.442 ساختمان حداقل یک بخش ساختمانی داشته‌اند که دارای «نقایص اساسی» بوده یا آنطور که در نظر گرفته شده ساخته نشده‌اند.»

این اتحادیه افزود که یک میلیارد پوندی که دولت در حال سرمایه‌گذاری برای بازسازی 61 مدرسه به‌عنوان «فوق‌العاده پیشرفته» است، «قطره‌ای در اقیانوس» است.

تجزیه و تحلیل لیبرال دموکرات‌ها همچنین نشان داد که بیش از 5 درصد از اجزای ساختمان، مانند سقف، پنجره، در، برق و یراق آلات نوری، در تمام املاک مدارس انگلستان – 240000 مورد – معیوب بودند که در رتبه «ضعیف» یا «بد» توسط نقشه برداران درجه‌بندی شدند.

مقامات تخمین می‌زنند که انجام تمام تعمیرات لازم 11.4 میلیارد پوند هزینه دارد.

شهر دورهام حوزه انتخابیه‌ای بود که بالاترین درصد اجزای فرسوده و نیازمند تعمیر مدارس را داشت که تقریباً 12٪ – را شامل می‌شد که دارای درجه‌بندی ضعیف یا بد بودند.

در ریچموند در شمال یورکشایر، حوزه انتخابیه رقیب رهبری تراس، ریشی سوناک، وضعیت مشابه بود و 91 درصد از مدارس دارای حداقل یک بخش «ضعیف» بودند. در همین حال، 21 مدرسه دارای حداقل یک بخش ساختمانی با درجه «بد» بودند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت که این ارقام جدید نیست و افزود: “ایمنی دانش آموزان و کارکنان بسیار مهم است. ما یکی از بزرگترین و جامع‌ترین برنامه‌های جمع آوری داده‌های شرایط را در اروپا داریم و این به ما کمک می‌کند تا ریسک املاک را در سراسر جهان ارزیابی و مدیریت کنیم.

دکتر مری بوستد، دبیرکل مشترک اتحادیه ملی آموزش، گفت: این یک واقعیت تکان دهنده است که 90 درصد از ساختمان‌های مدارس در انگلستان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

او گفت: «همه کودکان شایستگی یادگیری در ساختمان‌های با کیفیت، امن و راحت را دارند. اما در سال‌های 2022-23، بودجه سرمایه‌ای 1.9 میلیارد پوند در سال کمتر از سال‌های آخر دولت حزب کارگر است».

«هزینه‌های سرمایه‌ای بزرگترین کاهش در آموزش بود و بلافاصله پس از انتخابات 2010 اعمال شد. اگر دولت برنامه بازسازی مدارس حزب کارگر را قطع نمی‌کرد، 2 میلیارد پوند بیشتر برای ساختمان مدارس و کالج‌ها هزینه می‌شد».

منیرا ویلسون، نماینده مجلس گفت: «این آمار تکان دهنده نشان می‌دهد که محافظه‌کاران برای مدت طولانی از ساختمان‌های مدارس ما غفلت کرده‌اند.

زمانی که لیز تراس در خزانه داری بود، ده‌ها مدرسه در حوزه انتخابیه خود نیاز به تعمیرات فوری داشتند و قبل از استعفای ریشی سوناک از سمت صدراعظم، دولت بودجه تعمیر و نگهداری مدارس امسال را به صورت واقعی کاهش داد.»

ساختمان‌هایی که خطر سلامت و ایمنی در آن‌ها وجود داشته باشد همیشه در اولویت قرار خواهند گرفت و ما از سال 2015 بیش از 13 میلیارد پوند برای بهبود وضعیت ساختمان‌ها و امکانات مدارس از جمله 1.8 میلیارد پوند در سال مالی امسال اختصاص داده‌ایم.

علاوه بر این، برنامه جدید بازسازی مدارس ما محیط آموزشی 500 مدرسه را در دهه آینده متحول خواهد کرد و مدارسی را که در شرایط نامناسب یا دارای مشکلات احتمالی ایمنی هستند، در اولویت قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدارس انگلیس نیاز به تعمیر میلیارد پوند یک بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد