Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از عدم دسترسی به آب آشامیدنی ایمن و سالم و سیستم نامناسب جمع آوری فاضلاب به‌عنوان عامل اصلی بروز بیماری وبا نام برد.

دکتر محمدی مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان 10 مردادماه در وبینار آموزشی مقابله با بیماری‌ها اظهار کرد: وبا یک عفونت اسهالی حاد است که توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بیماری اغلب به دنبال خوردن آب یا مواد غذایی آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد شده و عموما با دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی ایمن و سیستم مناسب جمع آوری فاضلاب ارتباط دارد.

این کارشناس سلامت از پیشگیری از آلودگی آب آشامیدنی به عنوان اصلی‌ترین راهکار کنترل این بیماری نام برد و تصریح کرد: بیماری وبا هنوز هم در دنیا یک تهدید جدی برای سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

وی از آب‌های آلوده، یخ و مواد غذایی آلوده و... به عنوان دیگر عوامل موثر در ابتلای مردم به این بیماری نام برد و خاطرنشان کرد: جدای از نظارت بهداشتی بر مواد غذایی، توجه به برنامه‌های آموزشی و ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها از این بیماری‌ها می‌تواند به پیشگیری از این بیماری همه‌گیر کمک کند.

مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  بر لزوم تعامل و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مسوول برای مقابله بهتر با این بیماری تاکید و بااشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها بر مواد غذایی و آشامیدنی اضافه کرد: نظارت مستمر بر مواد غذایی، سبزیجات و آب آشامیدنی و بویژه توجه ویژه به کلر زنی منظم منابع آبی در روستاها نقش مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

همچنین طالبی کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به شیوع بیماری کووید19 پرداخت و گفت: بیماری کرونا یک بیماری تنفسی حاد است که در اثر ویروس های کرونا ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری به‌طور عمده دستگاه تنفس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علایمی که ایجاد می کند مشابه بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

این کارشناس بر ضرورت انجام واکسیناسیون کووید 19 تاکید و تصریح کرد:  در حال حاضر انواع واکسن های کووید19 در کشور و استان موجود است و مشکلی بابت تکمیل واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش دانشگاه وجود ندارد.

وی به نقش تزریق دوز یادآور در مدیریت این بیماری پرداخت و ضمن تاکید بر تکمیل واکسیناسیون به عنوان یکی از موثرترین راه های مقابله با این بیماری همه‌گیر جهانی گفت: با توجه به شیوع دوباره بیماری و روند افزایشی آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و سفرهای غیرضرور و...در پیشگیری از ابتلا به کووید19 نقش مهمی دارد.

طالبی تاکید کرد: ضرورت دارد همه افراد بالای 18 سالی که بیش از 6 ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته است؛ نسبت به انجام واکسن یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان استانی اجتماعی بیماری وبا آب آشامیدنی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم