Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: همه‌ی انسان‌ها در تعیین سرنوشت خود و جامعه موثر هستند امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام و جز فرائض دینی است که مختص قشر و گروه خاصی نیست و وظیفه همگان است.

همزمان با دهه اول محرم جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مجید توکلی سرپرستفرمانداری کوهبنان گفت: همه‌ی انسان‌ها در تعیین سرنوشت خود و جامعه موثر هستند امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام و جز فرائض دینی است که مختص قشر و گروه خاصی نیست و وظیفه همگان است.

فرماندار کوهبنان می‌گوید: کوهبنان شهری مذهبی، فرهنگی، علمی و ادبی است که این مهم وظیفه مردم را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر می‌کند.

توکلی گفت: دشمنان که در جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی راه به جایی نبردند برای جذب جوانان و دور کردن آنان از ارزش‌های اسلام و انقلاب بدنبال برگزاری جلسات انحرافی هستند که همگان خصوصا خانواده‌ها باید بیشتر مواظب باشند.

توکلی خطاب به حاضرین می‌گوید در بحث فضای مجازی سعی کنیم فعالیت کمتری داشته باشیم و بیشتر در فضای حقیقی خواسته‌ها و سوالات مردم را به صورت حضوری پاسخگو باشیم.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: باید با دید باز، زبان لین، دوستی و پیشگیرانه در فضای مجازی به دیگران تذکر بدهیم که اثرات بهتری دارد.

در ادامه سرهنگ روح الله ابراهیمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان به عوامل آسیب زا و منکرات اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات و‌محافل گروه‌های منحرف اعتقادی و جذب مردم و جوانان، استفاده از اشعار، عبارات و حرکات وهن آمیز در عزاداری‌ها، تلاش در راستای جنگ فرقه‌ای، اصرار بر قمه زنی و تبدیل آن به یکی از نماد‌های مخالفت با نظام و انقلاب، خرافه گرایی از جمله منکرات هستند.

به گفته ابراهیمی شبهه افکنی گسترده اعتقادی، فعالیت محافل و جلسات عرفان‌های کاذب، زیر سوال بردن شعائر دینی از دیگر ترفند‌های دشمنان برای انحراف قشر جوان است.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان می‌گوید تحریف لفظی کلام الهی، احادیث، سیره پیامبر اکرم (ص)، انکار احکام تکلیفی مانند نماز، حمایت از باطل، دروغ بستن به خدا، پیامبر و ائمه، تحریم حلال بر خود و دیگران، نا امیدی به رحمت و یاری خدا، استفاده از موسیقی در هیات‌های عزاداری از دیگر ترفند‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای منحرف کردن مردم خصوصا قشر جوان و نوجوان جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: اخلاص در کار‌ها، بیزاری جستن از دشمنان اهلبیت، توکل و امید به فضل الهی، معرفت به آیات الهی از جمله معروفات اعتقادی هستند.

در ادامه حجت الاسلام رضا قاسمی رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان گفت برنامه ریزی شود هفته‌ای یک شب در یکی از پارک‌های شهرستان نماز جماعت توسط واحد فرهنگی شهرداری برای مسافرین برگزار و در این راستا سکوی نماز احداث و جهت قبله مشخص گردد.

حجت الاسلام قاسمی گفت: تهیه سطل و نایلون‌های ویژه برای هیات‌هایی که از عزاداران در روز‌های تاسوعا و عاشورا پذیرایی می‌کنند جهت جمع آوری ظروف و لیوان‌های یک بار مصرف ضروری است.

در ادامه محمد رضا توکلی گفت: نوشتن احادیث و جملات ناب مربوط به امر به معروف بر دیوار‌های شهر باید مورد توجه باشد، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به امر به معروف، تشکیل ستاد‌های احیای امر به معروف در مساجد شاخص، اصناف، هیات‌های مذهبی، آرایشگران، فعال کردن هیات اندیشه ورز از جمله‌های کار‌های انجام شده و در دستور کار هستند.

جانباز دوران دفاع مقدس گفت: کسانی که قصد امر به معروف دارند باید امر به معروف را بشناسند، بدانند کلام آنان اثر گذار هست و در نهایت قدرت بر امر و نهی را داشته باشند.

به گفته توکلی امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود، خانواده، جوانان و همسایگان شروع کنیم تا جامعه‌ای اسوه و الگو داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرائض دینی امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

کد خبر 6088382 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • حسینی: پرسپولیس را بردیم ولی اتفاق خاصی نیفتاده
  • آلونسو: تمام کردن لیگ بدون باخت لذت خاصی دارد
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم