Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:30:03 GMT

توزیع اقلام امدادی در میان سیل زدگان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۴۵۹۷

توزیع اقلام امدادی در میان سیل زدگان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که عملیات امدادرسانی در زمینه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد، گفت: عملیات امدادرسانی هلال احمر در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و در همین راستا ۱۱۵۵ چادر امدادی، بالغ بر ۲۰ هزار تخته پتو، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تخته موکت، ۱۳۲ بسته ظروف، ۳۱ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم نایلون پوششی و ۱۱ هزار و ۲۲۲ بسته غذایی میان سیلزدگان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تاریخ یک مرداد تا به امروز هلال احمر با بکارگیری نیرو و تجهیزات در سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون در سطح کشور فعال بوده و در ۲۴ استان متأثر از سیلاب مشغول خدمت رسانی به شهروندان بوده است. در همین زمینه مجموع مناطق عملیاتی متأثر از سیل ١٦٢٧ ناحیه در ۱۶۲ شهرستان بوده و ۱۳۴۴ روستا نیز درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده اند.

ولی پور ادامه داد: ۱۵۳ محور مواصلاتی درگیر پدیده جوی و سیل شدند که در این مسیرها نیز جمعیت هلال احمر فعال بوده و خودروهای گرفتار را نجات داده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سیلاب مرداد ۱۴۰۱ تا به امروز ۶ هزار و ۲۰۰ نیرو در قالب ۱۳۹۳ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۰۲۴ خودروی عملیاتی و ۴۲۷ دستگاه پمپ و لجن کش در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند که این عملیات تا زمانی که به کلیه شهروندان خدمت رسانی شود، تداوم خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در مجموع تا به امروز نیروهای جمعیت هلال احمر به بیش از ۵۰ هزار نفر امدادرسانی کرده اند.

کد خبر 5553249

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی ولی پور عملیات امداد و نجات کمک به سیل زدگان سیل سیلاب شهرداری تهران امام زاده داود سیل امامزاده داوود شورای شهر تهران سیلاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی محرم 1401 ماه محرم مدیریت بحران سازمان تامین اجتماعی شورای شهر آتش نشانی غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان