Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه اعتراضی کمیته ملی المپیک ایران به کمیته المپیک آمریکا ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در پی عدم صدور ویزا برای حضور نمایندگان ورزشی کشورمان جهت شرکت در بازیهای جهانی بیرمنگام (ورلد گیمز)  نامه اعتراضی از سوی صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران به رئیس کمیته المپیک آمریکا ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان به کمیته ملی المپیک آمریکا آمده است:

رئیس کمیته ملی المپیک آمریکا

 سرکار خانم سوزان لیونز

سلام ما را از کمیته ملی المپیک ایران پذیرا باشید.

به اطلاع می رساند تیم های ملی ما تصمیم داشتند تا با دعوت ستاد برگزاری بازیهای قهرمانی جهان "World Games" که از تاریخ 7-17 جولای در شهر بیرمنگام برگزار گردید شرکت نمایند اما متاسفانه درخواست ویزای این فدراسیونها از قبیل؛ دوومیدانی، کاراته، تیر و کمان، سه گانه و... با پاسخ منفی سفارتخانه مواجه گردید و یا اصلا پاسخی به درخواست ها ندادند. این اقدام تاثیر بسیار منفی در روحیه قهرمانان و روند فعالیت های قهرمانی به همراه داشته است.

از آنجاییکه روح المپیک و منشور المپیک همواره به ایجاد اتحاد و جدایی سیاست از ورزش تاکید دارد، انتظار می رفت کشور میزبان خارح از مناسبات سیاسی همکاریهای دو جانبه بیشتری به خرج می داد. امیدوارم تحریمهای اقتصادی ظالمانه علیک کشور ایران شامل ورزش نگردد.

خواهشمند است دلیل عدم صدور ویزا برای تیم های ملی ایرانی را پیگیری نموده و نتیجه را به کمیته ملی المپیک ایران اعلام فرمایید.

رضا صالحی امیری

نشست شورای مدیران آکادمی ملی المپیک برگزار شد

به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، صبح امروز و با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک و همچنین مدیران مراکز مختلف این آکادمی، نشست شورای مدیران آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در جریان این نشست که ابتدای آن با توضیحاتی از سوی دکتر سعیدی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در آکادمی ملی المپیک طی سال جاری همراه بود، دکتر صالحی امیری با تأکید بر این نکته که آکادمی باید به مرجعیت فدراسیون های ورزشی تبدیل شود، نکاتی را در این خصوص بیان کرد.

وی گفت: رسیدن آکادمی به مرجعیت ورزش کشور، آرمان و رویا نیست بلکه هدفی است که می توان با یک برنامه و تقویمی حداقل 5 ساله که با برنامه های عملیاتی یک ساله (کیفی و کمی) توأم باشد و همچنین پرداختن مناسب به چهار سطح سیاست‌گذاری، مشخص کردن اهداف، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در این خصوص، به این مهم رسید.

صالحی امیری مرجعیت مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی، مرکز آموزش و پژوهش، مرکز پزشکی ورزشی، مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک و دیگر مراکز این مجموعه در ورزش قهرمانی را در گرو توجه ویژه به 3 عنصر برنامه، انگیزش و استمرار عنوان کرد و افزود: با حرکت بدون نظام و برنامه ریزی به هدف خود نخواهیم رسید و تا زمانی که به عنوان مرجعیت تبدیل نشویم، در تضاد با رقبا قرار خواهیم داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: با اقداماتی که طی چهار سال گذشته در زمینه تجهیزات سخت افزاری آکادمی ملی المپیک صورت گرفته، این مجموعه مشکلی از این منظر ندارد و در دوره بعدی باید به تجهیز کردن آکادمی از لحاظ نرم‌افزاری پرداخته شود.

در پایان این نشست، صالحی امیری ابلاغ ناهید کریمی به عنوان مشاور سرپرست آکادمی ملی المپیک در حوزه توسعه ارزش های المپیک و ابلاغ ناهید صادقلو به عنوان مسئول دفتر سرپرست آکادمی ملی المپیک را به این دو نفر اعطا کرد.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک ایران رئیس کمیته ملی المپیک آکادمی ملی المپیک المپیک آمریکا صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی

ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر آکسفورد در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق و نمانیده مجلس نمایندگان آمریکا شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

بر اساس گزارش عربی پست، ده‌ها دانشجو در دانشگاه معتبر انگلیسی آکسفورد اعتراضی را علیه میزبانی نانسی پلوسی به دلیل حمایت وی از جنایات رژیم صهیونیستی ترتیب دادند.

دانشجویان سالن یونیون آکسفورد در دانشگاه را محاصره و از پذیرایی از پلوسی که حامی رژیم صهیونیستی است خودداری کردند، در همین حال بود که پلیس دانشجویی را دستگیر کرد که سخنرانی این مقام آمریکایی را قطع کرده بود.

در جریان سخنرانی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا دانشجویان با سردادن شعار‌هایی در رد حضور وی و موضع پلوسی در حمایت از صهیونیست‌ها را زیر سوال بردند.

 شایان ذکر است که پلوسی در دوران تصدی خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت که تأسیس رژیم صهیونیستی بزرگترین دستاورد سیاسی قرن بیستم بود و همچنین بیش از یک بار علاقه و روابط عمیق خود را به این رژیم ابراز کرد.

پلوسی اخیراً تأیید کرد که واشنگتن در تمام جنبه‌ها به امنیت اسرائیل «متعهد» است، در حالی که با «روش‌هایی» که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اجرا کرده بود، مخالف است.

این درحالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

همزمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌هایی که به این درگیری دامن می‌زنند، قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است