Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:08:39 GMT

حمایت از تشکل ها و انجمن های ورزشی ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۵۰۹۰

حمایت از تشکل ها و انجمن های ورزشی ضرورت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با هیأت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی فارس، ضمن بیان اهمیت وجود تشکل‌های مردمی گفت: تشکل‌ها و انجمن‌ها از ضرورت‌های مهم هر کشور به شمار می‌روند که تشکیل‌دهنده و تقویت‌کننده سرمایه‌های اجتماعی هستند که سبب پیشبرد بهتر امور و همدلی و همکاری میان مردم و مسئولان در حوزه‌های مختلف می‌شوند، بنابراین باید در تقویت و گسترش آن‌ها تلاش و کوشش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانمردی و پهلوانی در اسلام، به «حِلْفُ الْفُضول» اشاره کرد و گفت: «حِلْفُ الْفُضول»، اشاره به عهد و پیمانی دارد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از بعثت با عده‌ای از جوانان مکه در خانه عبدالله بن جدعان بسته بودند. کسانی که این پیمان را بستند سوگند یاد کردند تا ستمدیدگان و افراد غریبه‌ای را که وارد شهر می‌شوند و مورد ستم زورمندان واقع می‌شوند یاری کنند. «حلف‌الفضول»، پس از ظهور اسلام نیز محترم شمرده شد.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: نمونه‌های تشکل و گروه‌هایی از این دست در اسلام و ایران بسیار هستند: همین "عیاران" گروهی بودند که طرفدار جوان‌مردی و بخشش و کمک به ضعیفان بودند و اصول اخلاقی و مبارزاتیِ ویژه‌ای را برگزیده و کمک به فقیران را پیشه خود ساخته بودند.

وی با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: در دنیای امروز تشکل‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و البته ورزشی دارند. شکل گیری انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در استان فارس، اقدام با ارزشی است که می‌تواند با تعامل و همکاری سازنده و اصولی با سازمان‌ها و نهادهای ورزشی کشور و تبادل افکار با شیوه‌های مناسب رسانه‌ای، برای ارتقا فرهنگ ورزش در کشور، گام‌های اساسی بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در ادامه با اشاره به اهمیت صداقت در رسانه، گفت: یکی از ارزش‌های گم شده بشر در دنیای امروز، صداقت است. قدرت‌های استکباری بطور کلی بر روی صداقت خط بطلان کشیده ند و با هر مطلب کذب و دروغ سعی در فریب و انحراف اذهان عمومی در جهت پیشبرد مطامع ناصواب خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان یک ایرانی و یک مسلمان انقلابی با آن پیشینه روشن از جوانمردی، موظف هستیم در این حوزه باهمه وجود، اصل صداقت را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که در نهایت، طبق وعده‌های الهی، این صداقت است که بر کذب پیروز می‌شود. " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ" ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راستان باشید. (آیه ۱۱۹ سوره توبه). نویسندگی، خبرنگاری و عکاسی، میدان آزمونی در راستای رسیدن به این آیه شریفه و عمل به دستور الهی "کُونُوا مَعَ الصَّادِقِین" است.

تولیت حرم مطهر، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از انجمن‌ها و تشکل‌های ورزشی گفت: از آنجاییکه این تشکل‌ها با ترویج امر ورزش، در ایجاد و افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در جامعه و مشارکت هر چه بیشتر جوانان در فعالیت‌های ورزشی و کشف استعدادهای برتر، نقش مهمی ایفا می‌کنند، لازم است مسئولان با حمایت خود در توسعه کمی و کیفی این تشکل‌ها، کوشا باشند خیرین گرامی نیز در این زمینه می‌توانند کمک کنند. حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام نیز آماده هرگونه همکاری و حمایت معنوی از این تشکل‌های ارزشمند است.

کد خبر 5553334

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهچراغ ع ابراهیم کلانتری انجمن ورزشی نویسان سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری همدان سی امین سفر استانی دولت تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری استان زنجان در واحد‌های مشمول قانون کار در سال گذشته به ۳۰ تشکل رسید، گفت: این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۳ تشکل بود که افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون امنیت کارگری استان اشاره کرد و افزود: طرح ضریب نفوذ طرح طبقه بندی واحد‌های مشمول کار به عنوان یک مدل پیشرفته اجرا می‌شود که در قالب این طرح کارگران متناسب با توانمندی‌هایشان حقوق مناسب را دریافت می‌کنند.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه یکی از اقدامات خانه کارگری استان را حل اختلافات در جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف در  ۵ سال گذشته ۶ ماه بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ روز رسیده است.

به گفته جعفری سال گذشته برای نخستین بار نرخ رشد مقرری بگیران بیکاران استان منفی شد.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد خانه‌های های بهداشت کارگر استان در سال گذشته را ۱۴۵ خانه عنوان کرد و افزود: ۲۳هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • صداقت: این جدول از نظر نساجی اشتباه است
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است