Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - با عاملیت بانک کشاورزی تا 10 مردادماه سال جاری، بیش از 532 هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران واریز شده است و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، از آغاز فصل خرید گندم تا 10 مردادماه سال جاری ، 1896 مرکز خرید در کشور، بالغ بر 6 میلیون و 130 هزار تن گندم را در قالب 1 میلیون و 140 هزار و 509 محموله به ارزش 651 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و بیش از 82 درصد ارزش گندم خریداری شده را به حساب گنمکاران واریز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، گندم به عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان ، نقش محوری در تامین امنیت غذایی کشور دارد و بانک کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی وکمک به تامین امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در سطح کشور تلاش می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید