Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امدادرسانی به بیش از ۷ هزار فرد سیل زده از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تاکنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کاظم فلاحی دوست در منطقه عشایری آب‌چندار بخش چاروستا در شهرستان کهگیلویه اعلام کرد : از ابتدای فعالیت سامانه بارشی مانسون تا کنون به ۱۶۲۷ خانوار سیل زده امداد رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست این جمعیت از امدادرسانی به بیش از ۷ هزار فرد سیل زده از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تاکنون خبر داد . 

فلاحی دوست که هم اکنون در معیت معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در منطقه عشایری آب‌چندار بخش چاروستا در شهرستان کهگیلویه حضور دارد بیان داشت روز گذشته در معیت استاندار محترم از مناطق دیلگون ،بامکان و منطقه عشایری نرم آب در شهرستان بویراحمد و امروز نیز در معیت معاون محترم عمرانی استاندار از مناطق کوه سیاه شهرستان لنده ، منطقه عشایری طیبی و بهمئی و روستاهای دیشموک و چاروستا از توابع شهرستان کهگیلویه به صورت میدانی بازدید به عمل آمد که طبق ارزیابی های کارشناسان این حوزه خسارت زیادی به کشاورزان و عشایر به خصوص در روستاها و مناطق عشایری در بارش های سنگین و سیل آسای چند روز اخیر وارد شده است و تمام مایحتاج و مواد غذایی در چادرها و کپر ها عموماً به علت آبگرفتگی از بین رفته اند که مطابق با وظایف جمعیت هلال احمر و در راستای بخشنامه ها و اهداف بشردوستانه  وبا حضور ۱۶۹ نفر نیروی امدادی در قالب ۳۲ تیم عملیاتی  وبا به کارگیری ۲۳ دستگاه خودروی امدادی مقادیری اقلام امدادی( ۴۶۰ تخته موکت ، ۷۷۱ تخته پتو ، ۶۶۸۳ کیلوگرم نایلون ،۱۸۱۹ بسته ۷۲ ساعته  غذایی ، ۳۶۰ کیلوگرم برنج ، ۲۰ دستگاه والور  ، ۱۵ ست ظروف  و۵۰ مورد اقلام متفرقه ) بین ۱۶۲۷ خانواده‌ (۷۲۳۸ نفر)سیل زده توزیع گردید و تعداد۱۴۵ نفر عشایر که  بی سرپناه مانده بودند در مهمانسرا وپایگاههای امدادی اسکان داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اعلام داشت :هم اکنون در بسیاری از مناطق استان شاهد بارش های رگباری و پرحجم و سنگین می باشیم که یکباره باعث سیل و خطر می شوند، لذا مجددا از همه عشایر و اهالی روستاهای سراسر استان خواهشمندیم از تردد و اسکان در مناطق عبور آب راهه ها ( دره ها) و مسیر عبور سیل به خصوص حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کرده و در مکان های امن قرار گیرند و در صورت بروز هرگونه حادثه در این خصوص با شماره گیری سرشماره ندای امداد( ۱۱۲ )از خدمات این جمعیت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد رسانی منطقه عشایری سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد