Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسین سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سیل اردیبهشت ماه که هواشناسی هم اطلاع رسانی مناسبی نکرده بود آب به یکی از زیرزمین های این مرکز درمانی و مناطق پایین بیمارستان و بخش عفونی نفوذ کرد که مجبور به انتقال بیماران به طبقات بالاتر شدیم.

به گفته وی همین موضوع باعث شد تا در سیل اخیر و با هشدارهای پیاپی هواشناسی، تمهیدات لازم فراهم و سیل‌ریزهایی را تدارک و نیروها را در حالت آماده باش نگه داریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی با تمهیدات اندیشیده شده و آمادگی همه نیروها اعم ار بخش تاسیسات، نگهبانی و پشتیبانی، آب با وجود سهمگین بودن سیل به این مرکز درمانی نفوذ نکرد و تاسیسات بیمارستانی در امان ماند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل بامداد روز جمعه در استان یزد موجب آبگرفتگی شدید معابر شهری، مسدود شدن برخی راههای مواصلاتی، تخلیه برخی روستاها ، تخلیه بافت تاریخی شهر یزد و بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی این استان شد.

بیمارستان شهید صدوقی یزد بزرگترین مرکز آموزشی درمانی جنوب شرق کشور با زیر بنای ۴۳۰۰۰ متر مربع در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار بنا گردیده‌ است.

این بیمارستان با بهره‌گیری از استانداردهای ساخت و ساز بیمارستانی و نیز تلفیقی از ذوق و هنر معماری ایرانی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوای کویری یزد در پنج طبقه احداث گردیده‌ است و روزانه به‌طور متوسط تعداد ۴۴۰ بیمار در حال بستری دارد.

هم‌اکنون تعداد ۱۲۰ عضو هیئت علمی دانشگاه متبوع در این بیمارستان مشغول ارائه خمات درمانی هستند که از این تعاد ۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت می‌باشند.

این بیمارستان دارای ۲۹ بخش است که ۲۰ بخش بستری و ۹ بخش پاراکلینیک می‌باشد.

برچسب‌ها یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیل سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیل سیستان و بلوچستان یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • پلیس پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب را تکذیب کرد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم