Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هندبالیست ایران در صدر برترین‌های مسابقات قهرمانی جهان تا این مرحله قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، فاطمه مریخ بازیکن تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در پایان دو بازی برگزار شده در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ عنوان برترین گلزن و الناز یارمحمدی عنوان برترین در‌وازه‌بان  این رویداد را در پایان روز دوم به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس فاطمه مریخ در پایان دو بازی برگزار شده در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مقدونیه شمالی با ۲۳ گل زده در صدر گلزنان این رقابت‌ها قرار دارد. پس از هندبالیست ایران، مریم ابراهیم از تیم مصر با ۶ گل کمتر و با  زدن ۱۷ گل در جایگاه دوم قرار گرفته است.

فاطمه مریخ، بازیکن بهبهانی تیم دختران در پست بغل چپ با به ثمر رساندن ۲۳ گل از ۲۶ شوت زده شده و آمار موفقیت ۸۸ درصدی توانست عنوان برترین گلزن رقابت‌های قهرمانی جهان تا این مرحله را به خود اختصاص دهد. او همچنین موفق شد در دیدار تیم هندبال نوجوانان دختر ایران مقابل سنگال عنوان برترین بازیکن میدان را کسب کند و جایز خود را از دستان نارسیسا جورجیتا ستاره رومانیایی اسبق هندبال‌ جهان و رئیس کارگروه زنان فدراسیون جهانی هندبال دریافت کند.

همچنین بنا بر اعلام فدراسیون جهانی هندبال، الناز یارمحمدی در‌وازه‌بان ملایری تیم هندبال ایران در مجموع دو بازی انجام شده، از  ۷۶ شوت حریف با سیو موفق ۳۶ توپ و با آمار ۴۶ درصدی موفقیت، توانسته در جایگاه نخست برترین دروازه‌بان‌های این مسابقات تا این مرحله قرار گیرد.

آسمان بدوی، سعیده غضنفری، مائده عشاق، شقایق چراغی، هانیه قراگزلو، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی، سبا زنگنه، تینا کیهانی، هانیه شاه ویسی، فاطمه احمدی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نگین رحمانی، الناز یار محمدتوسکی ترکیب تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مقدونیه شمالی را تشکیل می‌دهند.

غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، فاطمه محمدخانی (مربی)، مریم رضاییان (سرپرست) و اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند.

دختران ایران با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کردند.

رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از هشتم تا ۱۹ مرداد با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.

تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی میزبان این دوره از مسابقات جهانی هم گروه است و با کسب پیروزی مقابل ازبکستان و سنگال صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی و حضور در جمع 16 تیم برتر جهان قطعی نموده است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم هندبال نوجوانان دختر ایران هندبال نوجوانان دختر ایران مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه شمالی عنوان برترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های لرستان و تهران دوم و سوم شدند

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان طلا رسید، در ۴۸ کیلوگرم سهند نجفی از آذربایجان غربی، در وزن ۵۰ کیلوگرم امیرعباس محمدنیایی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم محمدطا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی، در ۵۴ کیلوگرم سیدعلی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری، در ۵۷ کیلوگرم یاور سبزعلی از همدان، در ۶۰ کیلوگرم محمدصفر بیرالوند از لرستان، در ۶۳ کیلوگرم سپهر رحیمی از چهارمحال و بختیاری، ۶۶ کیلوگرم امیرمحمد رستم پور از گلستان، در ۷۰ کیلوگرم محمدصالح مصباحی از لرستان، در وزن ۷۵ کیلوگرم ماهان ساجدی از مازندران و در وزن‌های منهای ۸۰ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم نیما مختاری و عرشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان