Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:16:02 GMT

همه مدیران باید در برابر رسانه پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۵۶۰۷

همه مدیران باید در برابر رسانه پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در نشست صمیمانه با نمایندگان رسانه های رسمی و خبرنگاران استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: هر مسوولی که می خواهد در این دولت خدمت کند باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد.

به گفته وی، مسوولی که با خبرنگاران ارتباط ندارد بدنبال این نیست که در کارش پیشرفت کند و مسوول دلسوز باید به دنبال فهمیدن عیب کارش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت  پاسخگوی مدیران به اهالی رسانه، ادامه داد: هیچ مدیر و مسوولی اجازه ندارد؛ بجز اطلاعات محرمانه جلسات شورای تامین، از پاسخگویی به خبرنگاران طفره رود و در صورتیکه مسوولی پاسخگو نبود رسانه ها باید به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان اطلاع دهند و از حق خود دفاع کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به خبرنگارانی که درخواست داشتند از رویه سایر استان ها در برخورد با خبرنگاران الگو گرفته شود، اظهار کرد: خبرنگاران پیشنهاد خود برای حل مشکلات را در جلسات مختلف ارائه دهند. ما نیز در جایگاه خود از تمام ظرفیتی که در اختیار استان است استفاده می کنیم تا چالش اصحاب رسانه را به حداقل برسانیم. همچنین با همکاری اداره کل ارشاد پیگیری ها برای حل مشکلات خبرنگاران را انجام خواهیم داد.
جان‌نثاری با اشاره به این که حل مشکلات خبرنگاران برای ارشاد باید دغدغه باشد تا بتوان آن را پیگیری کرد، گفت: ما  نیز در استانداری تمام توان خود را به کار  میگیریم تا مشکلات همه از جمله  دغدغه های خبرنگاران و اصحاب رسانه رفع شود  اگرچه در این راستا باید به یک همفکری مشخصی با اهالی رسانه برسیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص امنیت شغلی خبرنگاران که از دغدغه های مهم آنهاست،یادآور شد: خبرنگاران ما نباید از این موضوع ترس داشته باشند که اگر مسوول یا مدیری را نقد کردند شغل خود را از دست خواهند داد و این حمایت را ما از استانداری برای اهالی خبر آغاز می کنیم تا سایر مدیران نتوانند در برابر آن ایستادگی کنند.
جان‌نثاری در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری اعلام کرد: دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به اصفهان را استاندار به زودی در مصاحبه ای در اختیار خبرنگاران و مردم شریف استان قرار خواهد داد و مصوبات این سفر هنوز ابلاغ نشده اما نتایج خوبی برای استان حاصل شده که به زودی توسط استاندار اصفهان اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به گلایه خبرنگاران مبنی بر پوشش خبر سفر ریاست جمهوری و چالش هایی که با آن مواجه شده بودند، تصریح کرد: بطور رسمی از همه خبرنگاران به دلیل مشکلاتی که در پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری برای آن ها به وجود آمد  عذرخواهی می کنم و امیدوارم در برنامه های آینده شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.
رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان گفت: رسانه به ما کمک می کند تا راه درست را انتخاب کنیم و در جلسات امنیتی به دستگاه ها اعلام کرده ایم هرگاه مردم جایی داد می زنند ببینید گوش چه مسوولی ناشنوا بوده که مردم مجبور شدند فریاد بزنند و نقش رسانه در اینجا برای ما پررنگ و با اهمیت است وی اضافه کرد: در صورتیکه مشکلات اهالی رسانه رفع شود می توانند صدای مردم در موضوعات مختلف باشند و همین امری منجر خواهد شد تا مردم آرام تر انتقادات خود را مطرح کنند چرا که می دانند رسانه زبان گویای آنهاست و معتقدیم که باید اطلاع رسانی ما قوی تر باشد تا صداهای نابهنجار کمتر شنیده شود.
در این نشست گلایه از همکاری نکردن برخی مسوولان، عدم تامین مالی رسانه ها و خبرنگاران، مشکلات متعدد صنفی خبرنگاران به ویژه امنیت شغلی، مسکن و، زیرسوال رفتن شئون خبرنگاران رسمی در رسانه های غیررسمی، حمایت‌ نکردن در قبال نقد به مسوولان، لزوم ایجاد فضای نقد در استان و عدم تبعیض میان خبرنگاران در پوشش اخبار از جمله دغدغه هایی بود که خبرنگاران و نمایندگان رسانه های استان به آن اشاره کردند.

به گزارش ایرنا، نشست صمیمانه نمایندگان رسانه های رسمی و خبرنگاران استان شامل سرپرستی رسانه های سراسری و استانی، نمایندگان خبرگزاری ها و تشکل های مطبوعاتی و نمایندگان روزنامه های اصفهان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ورییس شورای اطلاع رسانی استان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری اصفهان صبح امروز دهم مردادماه در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد.
 

برچسب‌ها معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اصفهان استانداری اصفهان استانداری اصفهان سفر ریاست جمهوری اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسدیان پیش از ظهر سه شنبه در حالی که توسط امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد، سهراب خان رئیس منطقه یک سازمان بازرسی استان تهران و جمعی از مدیران استانی همراهی می‌شد، از دو واحد تولیدی ناحیه صنعتی «دهک» ملارد بازدید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، بخش‌های مختلف این دو واحد که تولید کننده صنایع غذایی و مکمل‌های دارویی و ورزشی بودند، را مورد بازدید و سرکشی قرار داد.

در جریان این بازدید مدیران عامل واحدهای تولیدی توضیحات پیرامون مراحل تولیدات و برخی مشکلات و مسائل پیش رو ارائه دادند.

در ادامه این بازدیدها و در جلسه‌ای که به منظور بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات این دو واحد تولیدی برگزار شد، موارد و خواسته‌های مطرح شده از سوی مدیران این واحدهای تولیدی پس از بحث و تبادل نظر بین اعضا در قالب مصوبه‌ای همراه با قید زمان اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

کد خبر 6099230

دیگر خبرها

  • مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند
  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • توقف شماره‌گذاری X ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی
  • توقف شماره‌گذاری X۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دستور سازمان استاندارد
  • شماره‌گذاری این خوردوی باکلاس مدیران خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم