Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در جمع امامان جمعه و جماعات و بزرگان اهل سنت و نیز مدیران ادارات و نهادهای بخش داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: مطالبی که در مورد امام حسین(ع) و تجلیل و تکریم مقام ایشان در کتاب‌های تاریخی و منابع روایی اهل سنت وجود دارد بیشتر از منابع اهل تشییع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال نسل نبی مکرم اسلام (ص) را از امام حسین(ع) که به همراه برادرش امام حسن مجتبی (ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند، قرار داد و این نشان‌دهنده جایگاه این امام شهید و دیگر ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امام حسین (ع) در ماه حرام به شهادت رسید و این ماه جانسوز، دریایی بزرگ و جاری برای تغییر در باطن انسان است.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) که همان عزت و آزادگی است درس‌های فراوانی برای جامعه امروز ما و امت اسلامی دارد که بالاترین آن تسلیم نشدن و زیر بار ذلت نرفتن در برابر دشمن است، هرچند دشمن از لحاظ عده و امکانات بیشتر از ما باشد.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و با ابزارهای مختلف رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای خود (تهاجم فرهنگی) به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان ترویج فساد و بی بندباری و بی حیایی در بین خانواده‌ها هستند که باید مراقب توطئه آنها باشیم.

حجت الاسلام ترابی افزود: اگر همه امت پیامبر (ص) پشتیبان دین اسلام باشند و مرام و مکتب امام حسین (ع) که برای حفظ دین اسلام جان خویش، حانواده، اصحاب و یارانش را نثار کرد، زنده نگه دارند، دشمن نمی‌تواند آسیبی به اسلام برساند.

وی با قدردانی از همراهی اهل سنت گلستان با انقلاب اسلامی و محبت و ارادت آنها نسبت به خاندان پیامبر (ص) بالاخص امام حسین (ع)، اضافه کرد: اهل سنت در ماه محرم و صفر حرمت امام حسین (ع) را نگه می‌دارند و مراسم‌های جشن و عروسی برگزار نمی‌کنند و این اقدام قابل احترام و تکریم هستند.

امام جمعه گنبدکاووس بابیان اینکه احترام به شعائر اسلامی در مناطق تقریبی به حفظ و تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب کمک زیادی می‌کند، تصریح کرد: علما و روحانیون و مردمان با صفا و محبت اهل سنت ساکن در گلستان و این شهرستان از با صداقت‌ترین مردمان در ایران اسلامی هستند.

گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۲۵ هزار نفر آنها در ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستای واقع در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس اهل سنت گلستان امام حسین (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اهل سنت گلستان گنبدکاووس اهل سنت گلستان امام حسین ع امام حسین اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مهدی دهرویه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع شعب اخذ رای ۲۰۳ شعبه برای شهر گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش داشلی‌برون است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ پیش بینی شده درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس ۱۶۸ شعبه ثابت و ۶۲ شعبه سیار است.

دهرویه یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای ششمین بار است که به مرحله دوم کشیده شد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، ابراز امیدواری کرد مردم این شهرستان در مرحله دوم انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل برگزار کننده، بازرسی و ناظرین و نیروی انتظامی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس، تحقق کامل راهبرد «رسام» (رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت) و رعایت عدالت است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است