Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کالاهای کشف شده باید در کوتاه ترین زمان به فروش برسند تا این اموال که متعلق به بیت المال است، اسراف نشود.

حجت الاسلام ابرهیم حمیدی عصر امروز ۱۰ مردادماه در حاشیه بازدید از انبار اموال تملیکی کرمان گفت: بازرسی و رصد انبارهای اموال تملیکی از سیاست ها و دغدغه های دستگاه قضایی است زیرا مقدار زیادی اموال مربوط به بیت المال در این انبارها نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، مساحت انبار اموال تملیکی کرمان ۲۸۰۰ مترمربع است و کالاهای زیادی در آن نگهداری می شود و در این انبار کالاها با نظم چیده شده اند که از ویژگی های برجسته این انبار است همچنین این انبار به دوربین مدار بسته و اعلام حریق مجهز است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار اموال تملیکی تاکید کرد و در ادامه می افزاید: تقریبا در این انبار، اموالی قبل از سال ۱۴۰۰ نداریم به غیر از کالاهای کمی که مشکل ملی دارند و باید تعیین تکلیف شوند.

طبق دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان، باید کالاهای مربوط به ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف و دستور فروش آنها صادر شود و اولویت مزایده با کالاهای فاسد شدنی(خوراکی ها) باشد.

قیمت گذاری روی اموال تملیکی به گونه ای است که انگیزه ای در خریداران ایجاد نمی کند لذا باید قیمت گذاری ها طوری باشد که هم صلاح بیت المال در آن لحاظ شود و هم باعث انگیزه در خریدار شود و اگر کالایی در مزایده اول به فروش نرسید برای مزایده دوم باید تعیین تکلیف شود، این مطلب بخش دیگری از سخنان حمیدی بود.

او می افزاید: با تلفیق قوانین و مقررات به گونه ای باشد که اگر در مزاید اول کالاها به فروش نرفت، حتی الامکان در مزایده دوم به فروش رسند.

بالاترین مقام قضایی در استان کرمان بالا بردن هزینه قاچاق برای قاچاقچی را الزامی دانست و عنوان کرد: کالاهای کشف شده باید در کوتاه ترین زمان به فروش برسند تا این اموال که متعلق به بیت المال است، اسراف نشود.

به گفته او، باید حداکثر ظرف دو ماه دیگر کالاهای خوردنی تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره خودروهایی که در انبار اموال تملیکی دپو شده اند، می گوید: خودروها عمدتا قابل استفاده در داخل کشور نیست که یا باید به صورت اوراقی به مزایده گذاشته شوند یا برخی دستگاه و نهادها که می توانند، از این خودروها استفاده کنند اما این نهادها محدودیت هایی دارند و منکر وجود مشکلاتی در زمینه خودرو و وسایل موتوری نیستم.

دلیل وجود ماینر(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در همه انبارهای اموال تملیکی این است که هنوز در کشور سازمان متولی و بهره بردار آن مشخص نیست و منتظر مصوبات دولت در این زمینه هستیم، این بخش دیگری از مطلب رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از انبار اموال تملیکی بود.

به گزارش ایسنا، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ماهانه یکبار مزایده و حراج برگزار می کند و یکی از مشکلات این سازمان در کرمان این است که انبار آن در مالکیت جمعیت هلال احمر است.

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان نیز در این بازدید با انتقاد از اینکه فروش خودروهایی که در انبارهای تملیکی وجود دارد را به شرط صادرات گذاشته اند و سوال اینجاست که کدام کشور حاضر است خودروی دست دوم خریداری کند که حتما باید در این خصوص تجدیدنظر شود و یا امکان فروش این وسایل موتوری در داخل کشور فراهم یا به دستگاه های حاکمیتی واگذار شود.


برپایه این گزارش، با توجه به قیمت نامناسب روی کالاهای در ماه قبل این سازمان حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کالا به مزایده گذاشته که فقط ۱۴۰ میلیون تومان آن به فروش رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمان اموال تملیکی رئیس کل دادگستری استان کرمان انبار اموال تملیکی تعیین تکلیف بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و ۳۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

قهرمانی گفت: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس،  پارکینگ شهرداری فین،  پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ با مراجعه به این پارکینگ ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند.

وی همچنین افزود: در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم  قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان