Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندانی که به سازمان بهداشت جهانی در مورد آبله میمون مشاوره می‌دهند، اعلام کرده اند که فرصت توقف شیوع این بیماری در حال کاهش است، زیرا تعداد موارد هر دو هفته یکبار دو برابر می‌شود و این نگرانی را ایجاد می‌کند که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شیوع این بیماری به اوج خود برسد.

سازمان بهداشت جهانی در اروپا پیش بینی کرده است که تعداد مبتلایان تا دوم اوت در ۸۸ کشور به بیش از ۲۷ هزار نفر برسد که در آخرین سرشماری ۱۷۸۰۰ مورد در حدود ۷۰ کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان از سراسر جهان تأکید کرده اند که پیش بینی برای بعد از این بسیار سخت شده است و انتظار می‌رود گسترش عفونت برای چندین ماه و شاید بیشتر ادامه یابد.

آن ریموین، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و یکی از اعضای گروه متخصص WHO در مورد آبله میمون، گفت: «ما باید از آن جلوتر باشیم.»

این کمیته هفته گذشته برای تعیین اینکه آیا شیوع یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی است تشکیل جلسه داد و اکثریت اعضا به این اقدام رای منفی دادند، اما تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO به هر حال در اقدامی بی سابقه وضعیت اضطراری را اعلام کرد.

کارشناسان بهداشت و درمان اعلام کرده اند: اقدامات ناشی از این اطلاعیه از جمله افزایش واکسیناسیون، معاینات، جداسازی افراد مبتلا و نظارت بر تماس‌ها باید فوری باشد.

جهان برای دهه‌ها عمدتاً این بیماری را در بخش‌هایی از آفریقا نادیده می‌گرفت، اما موارد ابتلا به این بیماری در ماه مه در خارج از کشور‌هایی که در آن بومی است ظاهر شد.

در خارج از آفریقا، این بیماری عمدتاً در بین مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، منتشر شده است.کارشناسان می‌گویند که شیوع فعلی ممکن است منجر به جهش‌هایی در ویروس شود که آن را در انتشار بین انسان‌ها موثرتر می‌کند.

منبع: ارم نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبله میمون ویروس آبله سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری