Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@20:00:40 GMT

سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۱۴۸

سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های تایوان به نقل از منابعی که نامی از آنها یاد نکردند، خبر دادند که «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه وارد تایپه خواهد شد و شب را در این شهر خواهد گذراند.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که پلوسی روز چهارشنبه با نمایندگان پارلمان تایوان دیدار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز (دوشنبه)  شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد دولت تایوان و یک مقام آمریکایی گزارش داد، علیرغم هشدارهای مقامات دولت بایدن که نگران واکنش چین به سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هستند، انتظار می‌رود این سفر در چارچوب تور آسیایی وی انجام شود.

طبق این گزارش، در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رییس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

پیش‌تر هم علی‌رغم هشدارهای جدی و پی در پی پکن، یک رسانه تایوانی گزارش کرد که رییس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه‌شنبه) به وقت محلی وارد تایوان می‌شود.

وزارت خارجه چین در جدیدترین هشدار، امروز دوشنبه گفت: «سفر احتمالی پلوسی به تایوان نقض حاکمیت ما خواهد بود و بر روابط ما با واشنگتن تأثیر منفی خواهد گذاشت». خبرنگار شبکه «الجزیره» در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین به نقل از وی گزارش داد: «در صورت سفر پلوسی به تایوان، ارتش چین بیکار نخواهد ماند».

از سوی دیگر  به گزارش وبگاه خبری «ایژیا نیکی» پیش از سفر پیش‌بینی شده اما تایید نشده «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش ایالات متحده در حال نزدیک کردن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بزرگ خود به این جزیره است.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر نانسی پلوسی اخبار بین الملل اخبار مرتبط آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ایران اعمال کرد ۱۴۰۱/۵/۱۰ چین: پلوسی به تایوان سفر کند، ارتش قاطعانه اقدام خواهد کرد ۱۴۰۱/۵/۱۰ ذوالنور: اصلی ترین دلیل کندی مذاکرات، بحران اوکراین بود ۱۴۰۱/۵/۱۰ کنعانی: احتمالا در آینده نزدیک شاهد دور جدیدی از مذاکرات خواهیم بود ۱۴۰۱/۵/۱۰ کاظمی قمی: کمیته‌ ای مشترک برای جلوگیری از درگیری مرزی با افغانستان تشکیل می‌شود ۱۴۰۱/۵/۱۰ باقری کنی: ‌ آماده جمع بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی هستیم ۱۴۰۱/۵/۹ آخرین ویدیو ها آمار نگران کننده؛ کسی خانه نمی سازد! ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۹:۲۲ سیل در فشم دو فوتی برجا گذاشت ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۸:۵۰ همچنان شاهد عدم شفافیت در گمرک هستیم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۸:۲۵ لحظه هولناک جاری شدن دوباره سیل در روستای مزداران فیروزکوه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۸:۰۵ خودروهای رسوبی گمرک ترخیص می شوند؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۷:۳۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۰:۰۷ سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود ۲۰:۰۴ آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ایران اعمال کرد ۱۹:۵۸ آیا «یوگا» همانقدر که فکر می کنیم آسان است؟ + تاریخچه، انواع و عوارض ۱۹:۴۰ اولویت مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان، جامعه پیرامونی کارخانه است ۱۹:۳۶ فعالیت کولبران قانونمند می شود ۱۹:۲۲ آمار نگران کننده؛ کسی خانه نمی سازد! ۱۹:۰۷ سرمایه گذاری در تتر بهتر است یا دلار؟ ۱۹:۰۰ مدیران ما آینده نگری ندارند ۱۸:۵۸ چرا کولر ماشینم خنک نمیکنه و باد گرم میزنه؟ ۱۸:۵۴ موفقیت و «وقت شناسی» چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ ۱۸:۴۰ وقتی شکل دندان خبر از بیماری می دهد ۱۸:۳۸ ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج ۱۸:۳۱ نان گران نمی شود ۱۸:۲۷ این وسایل را در آشپزخانه نگه ندارید ۱۸:۲۵ همچنان شاهد عدم شفافیت در گمرک هستیم ۱۸:۲۰ وحیدی به مرزبانان افغانستانی هشدار داد ۱۸:۱۷ ادویه های موثر برای تقویت ذهن در روزهای پسا کرونا ۱۸:۱۶ افزایش قیمت گوشی های آیفون ۱۴ حتمی است ۱۸:۱۳ شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد ۱۸:۰۷ مسئولین به جای پاچه بالا زدن پیش از بحران به فکر باشند ۱۸:۰۶ روستاییان بیشتر از شهری ها تورم مواد غذایی را حس کردند / قیمت مواد غذایی در روستاهای این ۴استان یکساله بیش از ۲برابر شد! ۱۸:۰۲ هشدار مدیریت بحران شمیرانات درباره موج جدید بارش ها ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر اسنوا (جدول) ۱۷:۵۸ کاهش شدید قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی ۱۷:۵۰ افزایش ۷۰ درصدی سطح کشت قراردادی برنج ۱۷:۴۹ داستان حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ ۱۷:۴۴ بیماری های روانی به زنان نزدیکتر است + انواع، دلایل و راه حل آن ۱۷:۴۳ «قیمه» از کی غذای نذری محرم شد؟ ۱۷:۳۴ چگونه از طریق اینترنت شغل مناسب پیدا کنیم؟ ۱۷:۳۰ خودروهای رسوبی گمرک ترخیص می شوند؟ ۱۷:۱۹ برخورد شدید با افزایش قیمت بلیت هواپیما ۱۷:۱۴ کاهش قیمت جهانی مواد غذایی نشانه خوبی است؟ ۱۷:۰۷ واردات، انحصار صنعت خودرو را از بین می برد؟ ۱۷:۰۳ سهم ۰.۸ درصدی پلتفرم های آنلاین از بازار ۲۳ میلیارد دلاری/ گردش مالی کالاهای سوپرمارکتی ۶۲۰ هزار میلیارد تومان است ۱۶:۵۷ علی مطهری: قرار انقلاب اسلامی قطع رابطه با آمریکا نبود ۱۶:۵۱ اشکالات مصوبه‌ رتبه بندی معلمان رفع شده است ۱۶:۴۱ این میوه ناجی شما در برابر سرطان است ۱۶:۴۰ راه اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه ۱۶:۳۳ ضرورت تدوین استانداردهای امنیت دارایی در اکسچنج های رمزارز ۱۶:۳۱ تور‌های جام جهانی از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون! ۱۶:۲۷ ماجرای حضور گسترده خفاش ها در برخی مناطق تهران / این خفاش ها خطرناک هستند؟ ۱۶:۲۰ قیمت ها در بازار خودرو یخ زد / چشم انتظار واردات + جدول قیمت ۱۶:۲۰ پرداخت بیش از ۸,۳۸۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک رفاه کارگران ۱۶:۱۹ وضعیت قرمز ساخت و ساز مسکن ۱۶:۱۳ رونمایی از مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت سه میلیون تماس در سال ۱۶:۰۹ کارت ملی امیدها را گرو گرفتند! ۱۶:۰۸ علت اختلال در اینترنت اعلام شد ۱۶:۰۶ همبازی رونالدو در یک قدمی پرسپولیس ۱۵:۵۹ ۷ روش فوق العاده برای تشخیص غذا‌های فاسد ۱۵:۵۵ بازدید مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از پایانه صادراتی بندر امام خمینی (ره) اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نانسی پلوسی اخبار بین الملل رییس مجلس نمایندگان آمریکا ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۰ ۱۴۰۱ ۵ ۱۰ سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن