Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: از دستگاه‌های اجرایی استان خواستاریم برای گرامیداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برنامه‌ای هدفمند و منسجم داشته باشند.

سید محمد رضا طالبی، عصر امروز دوشنبه ۱۰ مرداد در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی استان باید با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند همراه با برنامه‌های محتوایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها مورد نظر در هفته تشکل‌ها از ۲۲ تا ۲۷ مرداد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: هر دستگاه اجرایی باید به این مناسبت حداقل سه برنامه محتوایی برگزار کند.

به گفته وی برگزاری کارگاه آموزشی ۲۲ و ۲۳ مرداد در حاجی آباد بیرجند، برپایی نمایشگاه دستاوردهای تشکل‌های استان در استانداری، تقدیر از تشکل‌های فعال غیر دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی، بازدید از سمن‌ها در طول هفته ملی تشکل‌ها از جمله برنامه‌های مورد نظر است.

طالبی با بیان اینکه در شرایط مناسبی در سال جاری نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای تشکل‌های مردمی استان در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد، ادامه داد: دیدار فعالان تشکل‌های مردمی استان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.

سید مصطفی حسینی، نماینده سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: سازمان های مردم نهاد استان در دو سال کرونا بالغ بر شش میلیارد تومان کمک مالی و معیشتی در حوزه سلامت داشته‌اند؛ وجود ۴۲۹ سازمان مردم نهاد در استان که از میانگین کشوری بیشتر است، نشانگر مشارکت و سرمایه اجتماعی بالاتر است.

وی بیان کرد: هرچند سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی در کشور درخشیده‌اند اما در استان و توسط دستگاه‌های اجرایی کمتر دیده شده‌اند.

حسینی بیا کرد: سازمان‌های مردم نهاد استان در دو سال کرونا بالغ بر شش میلیارد تومان کمک مالی و معیشتی در حوزه سلامت داشته‌اند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی اظهار کرد: در هفته تشکل‌های مردمی چالش‌های استان با هدف شدت یافتن توسعه اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی برای اجرای طرح‌های هم افزایی خود در جوامع کم برخوردار نیاز به اعتماد دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی امور بوده و مقام معظم رهبری هم از مردم خواسته‌اند در این جهت با هر توانی که دارند به دولت کمک کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان جنوبي وزارت كشور مشارکت اجتماعی تشکل های مردم نهاد سازمان های مردم نهاد دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برنامه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد