Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@15:19:33 GMT

تاکید العبادی بر مذاکره و گفتگو میان گروه‌های عراقی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۴۱۱

تاکید العبادی بر مذاکره و گفتگو میان گروه‌های عراقی

آفتاب‌‌نیوز :

حیدر العبادی، رئیس ائتلاف النصر در یک پیام توییتری گفت: از فراخوان‌ها برای گفتگو استقبال می‌کنم و این فراخوان‌ها گواه خرد سیاسی همه طرف‌ها است.

به گزارش خبرگزاری عراقی شفق نیوز، وی در پیام خود نوشت: بارها خواستار گفتگو و تفاهم شده‌ام و امروز مجدداً این فراخوان را تجدید می‌کنم و از هر راه‌حل و تفاهم بدون توجه به نتایج آن تا زمانی که امنیت، ثبات و توسعه عراق و شهروندان آن را حفظ کند، حمایت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دوشنبه، به دنبال ناآرامی‌های اخیر در بغداد در پی تظاهرات حامیان جریان صدر و فراخوان چارچوب هماهنگی شیعیان برای برگزاری تظاهرات، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح به دو طرف نسبت به خارج شدن اوضاع عراق از کنترل هشدار داد.

هادی العامری، درخواست جدیدی به جنبش صدر و چارچوب هماهنگی برای خویشتن‌داری و گفتگو مطرح کرد و هشدار داد که بسیج توده‌ای ممکن است از کنترل خارج شود و به خشونت منجر شود.

در پاسخ به سخنان العامری، صالح محمد العراقی، از اعضای جریان صدر و مسئول انتشار مواضع مقتدی صدر، ۳ شرط برای پذیرش دعوت هادی العامری جهت گفتگو با چارچوب هماهنگی شعیان را مطرح کرد.

مناقشه بین صدری‌ها که در مقر پارلمان عراق در منطقه الخضراء تحصن کرده‌اند و چارچوب هماهنگی که از حامیان خود خواسته در بغداد تظاهرات کنند، در حال تشدید است.

صدر پیشتر در پیامی از آزادسازی منطقه الخضراء خبر داده و از مردم عراق خواسته بود در تغییر نظام سیاسی و قانون اساسی عراق مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مذاکره حیدر العبادی ائتلاف النصر چارچوب هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند