Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مطابق با روال هر سال، آژانس بین المللی ترویج تغذیه با شیر مادر، شعار امسال هفته جهانی (۱۶_۱۰ مرداد مصادف با ۷_۱ آگوست) را؛ قدمی رو به جلو برای ترویج تغذیه با شیر مادر، حمایت و آموزش اعلام کرده است.

وی ادامه داد: تأکید آژانس بر حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر از طریق توانمند کردن و افزایش ظرفیت افراد مرتبط در سطوح مختلف و با توجه به نقش آنان در جامعه است که نهایتاٌ منجر به تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مادران برای تغذیه بهینه شیرخوار خود با شیرمادر، نیاز به حمایت دارند. حمایت از مادران شیرده و شیرخواران از طریق افراد مرتبط (در خانواده، محیط کار و جامعه) و با توجه به نقش آن‌ها در سطوح مختلف صورت می‌گیرد.

شکیبا ادامه داد: این فرایند " تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی نامیده می‌شود" و از طریق حمایت و آموزش میسر خواهد بود و نقش مهمی در حمایت مادران و شیردهی موفق در آن‌ها دارد.

وی گفت: تأثیر نامطلوب بحران همه گیری کرونا طی دوسال گذشته در مشاوره شیردهی، باعث حمایت ناکافی از مادر و شیرخوار شده است.

شکیبا تصریح کرد: گسترش نابرابری و نا امنی غذایی در جوامع، درگیری کادر بهداشتی و درمانی در دوره کرونا و کمبود نیروی انسانی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و مراجعه و تماس کمتر والدین با کارکنان بهداشتی، جدا کردن نوزاد از مادر و جلوگیری از شیردهی در مواقع مشکوک به کرونا، نقض اجرای کد بین المللی بازاریابی جانشین شونده‌های شیر مادر، در دسترس نبودن گروه‌های حامی برای والدین نیازمند مشاوره شیردهی و ... باعث کاهش سطح دانش و مهارت والدین و عدم مراجعه به موقع جهت دریافت خدمات شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیرمادر تغذیه با شیر شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پیام سردار زارع کمالی آمده. 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مادر گرامی؛ مرحومه سکینه سلطان طاقه باف مادر شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ، موجب اندوه و تأثر شد.

بی‌شک ایمان و اراده راستین شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این مادران ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است.

رحلت این مادر فداکار و صبور، یادآور رشادت‌ها و دلاوری مادران این سرزمین است که در دامن مطهر خود فرزندان رشید و برومندی را پرورش دادند تا الگوی بی‌بدیل و پر افتخار جوانان این مرز و بوم و نسل‌های آتی باشند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه جنت الهی، هم‌نشینی با شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) و برای بازماندگان گرامی، صبر و اجر مسئلت دارم.

سرتیپ دوم پاسدار حسین زارع کمالی
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد
شهید محمدحسین نیرنگ متولد ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ که در سن ۱۶ سالگی ۱۸ بهمن ۱۳۶۰ در جریان عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به فیض شهادت نائل شد.
برادرش محمدحسن نیز متولد ۲۳ دی ماه ۱۳۴۹ است که در سن ۲۰ سالگی ۵ تیرماه ۱۳۶۹ در جریان درگیری با اشرار مسلح براثر اصابت گلوله به پیشانی به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان