Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عمر مسعود، رئیس بخش کبد در بیمارستان کلینیک کلیولند، تأکید کرد که تقریباً تمام موارد عفونت هپاتیت C قابل درمان هستند که البته این مسئله نیازمند رعایت تشخیص زودهنگام بیماری و درمان آسیب‌هایی است که می‌تواند پس از درمان عفونت ویروسی بر کبد تأثیر بگذارد.

هپاتیت C: علل و درمان
هپاتیت به عفونت کبد توسط هپاتیت ویروسی اشاره دارد که توسط یکی از پنج سویه ویروس هپاتیت به نام A تا E ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود ۳۵۴ میلیون نفر در سراسر جهان به هپاتیت B یا C مبتلا هستند که از طریق خون منتقل می‌شود و شایع‌ترین علت سیروز، سرطان کبد و مرگ و میر ناشی از هپاتیت است.

در حالی که برای پیشگیری از هپاتیت B واکسن وجود دارد، اما هنوز واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد.

دکتر مسعود خاطرنشان کرد: درمان هپاتیت C در دهه گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است. از آنجایی که دارو‌های ضد ویروسی با اثر مستقیم در از بین بردن ویروس هپاتیت C تنها در عرض دو تا سه ماه موثر هستند.

مطالعات نشان داده است که میزان درمان به دست آمده توسط این دارو‌ها بین ۹۸ ٪ تا ۹۹ ٪ است و افرادی که آن‌ها را مصرف می‌کنند به طور کلی می‌توانند اثرات آن‌ها را تحمل کنند.

دکتر مسعود گفت: چالش این است که بیماران هپاتیت C اغلب علائمی از خود نشان نمی‌دهند و بنابراین برای انجام آزمایش‌های تشخیصی یا درمان لازم به پزشک مراجعه نمی‌کنند. به همین دلیل، برای همه افراد بالای ۱۸ سال بسیار مهم است که حداقل یک بار آزمایش هپاتیت C را انجام دهند.

دکتر مسعود بر اهمیت این نکته تاکید کرد که بیماران بدانند که مسیر درمان با دارو‌های ضد ویروسی ختم نمی‌شود، بلکه باید بعد از سه ماه آزمایش خون بیشتری انجام دهند تا مطمئن شوند که ویروس کاملا ریشه کن شده است.

مهمتر از همه، ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که اگرچه این دارو‌ها می‌توانند ویروس هپاتیت C را از بین ببرند، اما نمی‌توانند آسیبی را که قبلاً در کبد ایجاد شده است، درمان کنند.

دکتر مسعود افزود: هر چه این بیماری دیرتر تشخیص داده شود، احتمال آسیب کبد بیشتر می‌شود، در حالی که ممکن است جوانی که یک سال است به هپاتیت مبتلا شده باشد، آسیب کبدی نداشته باشد، فردی که چندین دهه با این عفونت زندگی می‌کند ممکن است او یک بیماری جدی کبدی داشته باشد.

از نظر ارزیابی شدت آسیب به کبد، اسکار یا سیروز کبدی را می‌توان از مرحله کم شدت I تا مرحله شدیدتر سیروز IV طبقه بندی کرد.

مرحله اول و دوم مستلزم کوتاه‌ترین دوره‌های پیگیری است که طی آن آسیب کبدی قابل درمان است. معمولاً به بیماران مبتلا به اسکار یا سیروز کبدی در هر دو مرحله ۱ و ۲ توصیه می‌شود که سبک زندگی خود را با پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی، خوردن غذای سالم، ورزش منظم و حفظ وزن مناسب اصلاح کنند.

در مرحله سوم و چهارم، آسیب به کبد ممکن است قابل درمان نباشد و بیمار ممکن است نیاز به نظارت مادام العمر برای بررسی عوارض بیماری کبدی داشته باشد و همچنین نیاز به انتخاب سبک زندگی سالم در هر زمان داشته باشد.

دکتر مسعود گفت: بیمارانی که مبتلا به سیروز مرحله ۴ هستند باید بدانند که این تشخیص به معنای پایان دنیا نیست. بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که اگر سیروز در آن‌ها تشخیص داده شود، به طور خودکار به پیوند کبد نیاز خواهند داشت. این درست نیست؛ زیرا حتی با مرحله ۴ سیروز، بیمار هنوز می‌تواند برای مدتی زندگی عادی داشته باشد.

دکتر مسعود اشاره کرد که گروه کوچکی از بیماران هپاتیت C وجود دارند که به سیروز پیشرفته یا پیچیده که به عنوان بیماری کبدی مرحله نهایی نیز شناخته می‌شود، تشخیص داده می‌شوند و علاوه بر درمان هپاتیت C، نیاز به پیوند کبد نیز دارند.

منبع: وبسایت العین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هپاتیت سی انواع هپاتیت هپاتیت بی سیروز کبدی دکتر مسعود هپاتیت C دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم

در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • مربی نقده‌ای سرمربی تیم ملی کبدی شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند