Web Analytics Made Easy - Statcounter

واعظی گفت: تدوین و ابلاغ پروتکلهای مددکاری در مراکز درمانی، سبب ارائه خدمات به صورت تخصصی در این حوزه شده است به این معنی که مددکاران در مراکز درمانی علاوه بر حمایتهای اقتصادی، به ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی به صورت تخصصی می پردازند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی گفت: ثبت اطلاعات مددکاری اجتماعی در HIS جهت تهیه بانک اطلاعاتی از دیگر اقداماتی بوده که سبب هویت بخشی به این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات نوینی که سال گذشته با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته است، موضوع تریاژ مددکاری و رنکینگ بیماران آسیب پذیر در بخش اورژانس و درگاه بیمارستان ها بوده است.

واعظی گفت: در راستای حمایت های اجتماعی از گروه های آسیب پذیر مراجعه کننده به مراکز درمانی از جمله کودک آزاری، حمایت از افراد بی سرپرست، بیماران مبتلا به سرطان، اتباع و بیماران آسیب پذیر شناسایی و تحت حمایت های روانی، اجتماعی قرار می گیرند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی ضمن اشاره به استمرار برنامه های آموزشی توانمندسازی مددکاران گفت: با توجه به اهمیت موضوع مددکاری و حمایت از بیماران نیازمند، آموزش سایر کادر درمان در موضوعات زیرمجموعه این رشته در دستور کار است تا پزشکان و پرستاران ضمن بهره مندی از امتیاز بازآموزی، دوره های آموزشی تخصصی لازم را فراگیرند.


وی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان های مردم نهاد و سمن ها در همکاری با مددکاران بیمارستان ها جهت توسعه خدمات حمایتی به صورت مستمر صورت می گیرد. از جمله این موارد طرح ملی سلامت یار بوده که سبب ظرفیت سازی واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه ها و با هدف ارائه خدمت درمانی به گروههای آسیب پذیر در بیمارستان ها توسط نیروهای داوطلب پس از گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز انجام شده است.

واعظی در خصوص حمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: مددکاران اجتماعی در تمام سطوح از جمله پیشگیری، درمان و توانبخشی در مراکز سطح 2 و کلینیک های تخصصی در کنار کادر درمان خدمات حمایتی ویژه ای ارائه می نمایند.

وی در خصوص بیماران کم شنوا و نیازمند کاشت حلزون گفت: از سوی همکاران مددکار اقدامات موثری در زمینه شناسایی و ارجاع کودکان کم شنوا صورت می گیرد. چرا که درمان این بیماران دارای زمان طلایی بوده و شناسایی به موقع سبب درمان این دسته از بیماران خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخت بیمارستانی اعتبار بخشی بیمارستان ها آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت