Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@02:21:55 GMT

نمره طارمی؛ ده از ده - کمی هم بالاتر!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۵۸۲

نمره طارمی؛ ده از ده - کمی هم بالاتر!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد درخشان مهدی طارمی در دیدار سوپرجام پرتغال برابر توندلا، باعث تحسین رسانه های این کشور شد. مهاجم ایرانی توانست در این بازی 2 گل به ثمر برساند و گل دیگر پورتو نیز روی تلاش این بازیکن و ریباند برخورد شوت مهاجم ایرانی به تیر دروازه به دست آمد.

طارمی که در روزهای گذشته بابت مصاحبه اش در ایران با حواشی زیادی روبرو شده بود، توانست با عملکردی درخشان در دیدار سوپرجام، یک قهرمانی دیگر را به افتخاراتش اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم برای طارمی این است که او از سایت معروف گل پوینت که بزرگترین وب سایت داده های آماری فوتبال پرتغال است، نمره کامل 10 را بگیرد. نمره ای که در طول 8 سال گذشته که این وب سایت فعالیت خود را آغاز کرده، کمتر از 10 نفر توانسته بودند به آن دست پیدا کند.

در زیر مقاله اختصاصی گل پوینت در ستایش عملکرد مهدی طارمی را می خوانیم:

طارمی: اون 10.0 چی بود پادشاه ایران؟
چه او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، نمی توانید او را نادیده بگیرید. خیلی ها و به دفعات مهدی طارمی را بابت گرفتن پنالتی برای "اژدهایان" مورد انتقاد قرار می دهند، این رفتار برای کسانی است که به راحتی "فراموش می کنند" مهاجم ایرانی، قبلا نیز این "استعداد" را در هنگام ورود به پورتو با خود داشته است. با این حال، هرکسی که فوتبال را بفهمد و واقعا قدردانش باشد، می داند که توانایی مهاجم ایرانی خیلی بیشتر از این حرف هاست. او این را با هیاهوی بسیار به ما یادآوری کرده است.

صدرنشین لیگ از سال 2019
بله، درست است که طارمی از زمان ورود به پرتغال توانسته است 18 پنالتی (در لیگ و جام حذفی) از مدافعین حریفان بگیرد که 8 تای آن در زمان حضور در ریو آوه بوده، اما مهدی از زمان حضورش در فوتبال حرفه ای، 54 گل را در لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده که این بیشترین تعداد گلزنی او در یک تورنمنت است، اما برخی هنوز به اشتباه می گویند که: آه، نیمی از گل های او پنالتی بوده است!

حتی با نادیده گرفتن تمام ضربات پنالتی، این بازیکن ایرانی 38 گل را در جریان بازی و در لیگ برتر به ثمر رساند که یک بار دیگر بالاتر از پدرو گونکالوس (33 گل) و ریکاردو هورتا (32 گل) در همان دوره، قرار گرفت و بالاترین رکورد را به دست آورد. اگر در این مرحله همچنان به طارمی صرفاً به این عنوان نگاه می کنید که فقط به گرفتن خطای پنالتی فکر می کند، این ضربه نهایی به اعتقادات "آکومتر" شماست: "TareMITO"

(توضیح: آکومتر کلمه ای پرتغالی است به معنای دیدگاه یا عقیده‌ای بی اساس که صرفاً و منحصراً مبتنی بر شهود کسانی است که آن را بیان می کنند که بدون شواهد علمی بوده و معمولاً با واقعیت مطابقت ندارد.)

او همچنین دومین بازیکنی است که بیشترین امتیاز را در بخش پاس گل دارد. او از فصل 2019/2020 تاکنون با ثبت 25 پاس گل، فقط سه پاس گل کمتر از هم تیمی دیگرش به ثبت رسانده که به طور عجیبی، او نیز نفرت های زیادی را (از سوی رقبا) جذب می کند: اوتاویو مونتیرو.

ورود مستقیم به "باشگاه نمرات 10"
اما بحث درباره آمار ایرانی بس است و برگردیم به موضوع اصلی، افتتاحیه بزرگ نمایشگاه طارمی در فصل 2022 - 2023. پس از هشت سال فعالیت سایت گل پوینت، بازیکنانی که در یک بازی برای یک باشگاه پرتغالی به امتیاز "کامل" 10.0 رسیدند به تعداد انگشتان دو دست رسیدند. تعداد اعضای این باشگاه محدود بوده که این میزان تقاضای الگوریتم ما را تأیید می‌کند. برای برخی از بازیکنان، آنها باید در برخی ویژگی های استثنایی به کمال برسند تا در این لیست قرار بگیرند.

طارمی مانند بسیاری دیگر از منتخبان، در گروه کسانی قرار می گیرد که به نظر می رسد برای رسیدن به نمره 10 در گروه کمیابی از بازیکنان قرار می گیرد که به طور کامل پاداش نمره 10 را دریافت کنند.

حقیقت این است که او بهانه ای برای غرور و دلایل آماری برای تمایز با سایرین ندارد، بلکه او از پاها، سر و بالاتر از همه، استفاده از هوشی که در زمین نشان داده شده، باعث شده در این لیست قرار بگیرد. در اینجا کارت آماری او از دیدار سوپرجام مقابل توندلا را می بینید و به دنبال آن، چند یادداشت است که عملکرد استثنایی را که او شروع کرد، توصیف می کند.

مهدی پنج شوت (دومین رکورد برتر بازی) داشت که سه مورد آن در چارچوب بود. این ایرانی علیرغم هدر دادن یک فرصت مسلم گلزنی، آمار XG یا گل‌های مورد انتظار خود را (با یک گل بیشتر) پشت سر گذاشت: XG 0.7
گل اول طارمی بسیار مهم بود، زیرا او قفل دروازه حریف را باز کرد و فرصت سوزی هایی را که هم تیمی هایش تا آن زمان انجام می دادند به دست فراموشی سپرد. گل افتتاحیه همچنین یک ارتباط تاریخی داشت، او توانست برای پنجاهمین بار با لباس پورتو در مسابقات مختلف گلزنی کند.

علیرغم انتساب برخی از رسانه ها (بدون هیچ دیدگاه روش شناختی)، حقیقت این است که طارمی نه تنها برای رسیدن به امتیاز 10.0 نیازی به آن نداشت، بلکه در واقع به اندازه کافی برای دستیابی به یک مورد (مشروع) تلاش کرد: ایرانی دو پاس در موقعیت آشکار داد که توسط هم تیمی هایش از دست رفتند، با 0.2 پاس های مورد انتظار.

"پادشاه ایران" 28 پاس داد که 4 تای آنها بسیار نزدیک (50% نزدیک به محوطه جریمه حریف) بود. طارمی بازیکنی بود که بیشترین پاس نزدیک به محوطه جریمه را دریافت کرد (10 پاس). او 5 پاس را از دست داد، اما هیچ کدام در منطقه خطر نبود.

مهاجم شماره 9 پورتو همچنین بازیکنی بود که بیشترین حرکات را در داخل محوطه حریف (12 مرتبه) انجام داد، بازیکنی که بیشترین دریبل را داشت (سه دریبل موفق از پنج تلاش، به اندازه ژائو ماریو) و بازیکنی که بیشترین اقدامات دفاعی را داشت (4 مورد).

او دو دوئل هوایی تهاجمی انجام داد و حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ بله او هر دو را برد.

طارمی در مجموع 54 توپ در اختیار داشت و تنها 9 توپ را از دست داد که یک رکورد استثنایی برای بازیکنی است که ماموریتش ریسک کردن و ایجاد موقعیت روی دروازه حریف است.

گاهی اوقات از ما می پرسند زمانیکه یک بازیکن از امتیاز 10 عبور می کند، سقف رسیدن او به امتیازات پس از عدد 10 چقدر است، در این مورد پاسخ 10.14 است. این یک 10 کامل است که هنوز هم برای ایالت تخفیف می دهد.

و برای بستن این مقاله با تعظیم در برابر طارمی، باید گفت که بازیکن ایرانی بدون هیچ خطایی (چه روی او مرتکب شوند و یا چه خود طارمی مرتکب شود) بازی سوپرجام را به پایان رساند و باعث شرمساری کسانی شد که برای او حاشیه می سازند و از او تنفر دارند، (برای آنها) چه بد خواهد شد!

تبریک طارمی.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با رقابت ۱۲ هزار و ۳۵۸ داوطلب، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد