Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:50:04 GMT

شهید «حسین پور» شهید در تراز انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۵۹۹

شهید «حسین پور» شهید در تراز انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، تربیت نسل در تراز انقلاب و نظام را در گرو انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: شهید حسین پور شهید در تراز انقلاب اسلامی است.

حسین مصطفی پور در نشست هماهنگی بزرگداشت سالگرد شهید مرتضی حسین پور شلمانی، از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به نقش ویژه شهدای این شهرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امسال سالگرد شهادت شهید حسین پور با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مقارن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دفاع مقدس را یادآور حدیث «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دانست و افزود: دفاع مقدس ما در امتداد عاشورای حسینی بود و اگر به مطالعه آن ایام بپردازیم می بینیم که رزمندگان قدم به قدم و لحظه به لحظه از قیام امام حسین(ع) تاسی می گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره گنج دفاع مقدس، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند عاشورا در یک نیمروز اتفاق افتاد اما به منبع نورانی معارف ۱۴۰۰ سال از تاریخ تشیع تبدیل شد لذا معارف دفاع مقدس هشت ساله ما نیز نیازمند بازگو شدن است.

مصطفی پور، با تاکید بر لزوم جمع آوری و تدوین و انتقال معارف دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز هنر ماست که گوهرهای ناب گنجینه دفاع مقدس را استخراج و از آن برای تربیت نسل آینده استفاده کنیم.

وی شهید حسین پور را از نسل شهید املاکی ها دانست و اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست و در همین یادواره ها رویش های انقلاب همچون شهید حسین پور به جامعه معرفی شدند.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه برخی فکر می کردند با فاصله گرفتن از دفاع مقدس روحیه ایثار و جهاد و شهادت کمرنگ شده است، گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند که علیرغم ریزش ها، رویش های فراوان داریم.

وی تربیت نسل در تراز انقلاب و نظام را در گرو انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: شهید حسین پور شهید در تراز انقلاب اسلامی است و امروز باید با چاپ کتاب و تولید فیلم و سرودن شعر و... فرهنگ و معارف دفاع مقدس را نهادینه کنیم.

مصطفی پور، برگزاری یادواره های شهدا را یک توفیق الهی برای دست اندرکاران دانست و یادآور شد: اگرچه طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، اما یادواره های شهدا را تعطیل نکردیم و با پخش زنده مراسم از رسانه ملی و شبکه استانی این تهدید به فرصت تبدیل شد و شاهد افزایش مخاطبان بودیم.

به گزارش ایسنا، سالگرد شهید مرتضی حسین پور شلمانی(حسین قمی) همزمان با تاسوعای حسینی در لنگرود برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی یادواره شهدا شهدای مدافع حرم تراز انقلاب شهید حسین پور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان