Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@16:34:00 GMT

استانداری تهران به دنبال ایجاد مهدهای کودک‌ ادارات

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۶۷۴۵

استانداری تهران به دنبال ایجاد مهدهای کودک‌ ادارات

زهره جعفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاکیدات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حمایت از مادران شاغل، اظهار کرد: ایجاد مهدهای کودک در ادارت از جمله درخواست‌های مکرر مادران شاغل است. ما در حال جمع آوری اطلاعات دقیق مهدهای کودک ادارات و نیز جمع آوری اطلاعات ادارات و دستگاه‌های فاقد مهدکودک هستیم تا با شناسایی موانع موجود، راهبردهای مناسب برای رفع این معضل ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاسیس مهدهای استاندارد در هر مجموعه نیازمند گرفتن مجوز خاص و استخدام مربیان آموزش دیده است، ادامه داد: تمام ادارات به زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد مهدهای کودک مجهز نیستند و در این راستا نیاز به حمایت‌های ویژه و تدابیر مسئولان آن مجموعه است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران، در بخش دیگر سخنان خود درباره اهمیت دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال در راستای حمایت از نهاد خانواده، تصریح کرد: در حال حاضر دور کاری مادران دارای فرزند زیر شش سال بر عهده مدیران گذاشته شده است و مدیران بر اساس شرایط کاری موجود اداره و توانمندی کارمند، تعیین می‌کنند که کارمندان دور کاری انجام بدهند.

جعفری در ادامه سخنان خود نبود زیر ساخت‌های لازم برای دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال را مشکل اصلی ادارات در این راستا عنوان کرد و توضیح داد: بعضا پیش می‌آید که مادران به ما اطلاع می‌دهند مدیر با دورکاری آنها موافقت نکرده است. نکته حائز اهمیت در این میان نبود زیر ساخت‌های لازم برای انجام مسئولیت‌های کارمند به صورت دورکاری و در منزل  است و این موضوع در مجلس نیز به عنوان یکی از موانع اصلی عدم اجرای این قانون مطرح شده که باید مرتفع شود.

جعفری در پایان سخنان خود درباره امکان دورکاری مادران شاغل در بخش خصوصی نیز پیشنهاد داد:  در حال حاضر موسسات خصوصی خیلی تابع بخشنامه‌ها و مصوبات  دولتی نیستند و اجرای این مصوبات و بخشنامه‌ها در این مراکز بیشتر به دغدغه مندی مدیران باز می‌گردد و شاید در کنار آموزشهای لازم،  تدوین برخی طرح های تشویقی یا معافیت‌های مالی در این راستا موثر باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی