Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش دمای هوا و تقاضا برای فعالیت ژنراتورهای برق به همراه افزایش صادرات به اروپا، قیمت گاز در این کشور بیشترین افزایش فصلی در 14 سال گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، با افزایش دمای هوا و تقاضا برای فعالیت ژنراتورهای برق به همراه افزایش صادرات به اروپا که متوسط سطح ذخایر گاز در آمریکا را به کمتر از قبل از همه‌گیری کرونا رسانده است، قیمت گاز در این کشور بیشترین افزایش فصلی در 14 سال گذشته را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فروش گاز در ایالت لوئیزیانا به بیش از 8 دلار به ازای هر واحد گرمایی (mbtu)  رسیده است که بالاترین رقم از سال 2008 به شمار می‌رود؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته بیش از 4 دلار بوده است.

تقاضا برای گاز از ابتدای سال در 48 ایالت پایینی آمریکا به بالاترین رقم از سال 2018 رسیده است.

این درحالی که بسیاری از ژنراتورهای برق که با سوخت زغال سنگ کار می‌کردند، از شبکه جدا یا برچیده شده‌اند و با افزایش تقاضا برای استفاده از خنک کننده‌ها، تقاضا برای گاز افزایش یافته است. خشکسالی طولانی مدت و کاهش تولید برق آبی باعث افزایش بیشتر مصرف گاز در غرب آمریکا شده است.

در عین حال، آمریکا به بزرگ ترین صادرکننده ال ان جی در جهان تبدیل شده و حجم صادرات آن در نیمه نخست سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال 2021 افزایش 12 درصدی را ثبت کرده است. بیشتر این گاز به انگلیس و اتحادیه اروپا صادر می‌شود تا جبران نبود گاز روسیه باشد.

ذخایر گاز امریکا در 22 جولای تنها 2416 میلیارد فوت مکعب بوده است. درحالی که متوسط 5 ساله این ذخایر 2802 میلیارد فوت مکعب بود.

در نتیجه، درحالی که اروپا و آسیا با کمبود گاز مواجه هستند، ذخایر گاز امریکا زمستان امسال از حد متوسط پایین تر خواهد بود و به دنبال آن، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ب

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد