Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون دادستان مشهد گفت: فعالیت گروه‌های گردشگری غیرمجاز برای ما قابل تحمل نیست. اگر اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گروهی را آماده کند که پای کار باشند و جلساتی با ما داشته باشند و گروه‌های غیرمجاز را شناسایی کنند، در اختیار آنان مامور قرار خواهیم داد تا این گروه‌های غیرمجاز را جمع‌آوری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل رحمانی امروز، ۱۰ مرداد ماه، در در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جلسه با راهنمایان گردشگری خراسان رضوی چگونگی رونق گردشگری است. امروز باید به این موضوع توجه کرد که گردشگری برای جامعه اهمیت دارد. باید دید این صنعت چه تاثیری بر سلامت فرد و جامعه دارد؟

وی ادامه داد: با توجه به تعالیم قرآن نه تنها این کره خاکی بلکه کل عالم در مدار چرخش و گردش قرار دارد. هیچ بخشی از کائنات راکد نیست. انسان نیز به همین شکل است و برای موفقیت باید بر مدار گردش باشد.

گردشگری مانند نیازهای مادی یک ضرورت معنوی برای تمام انسان‌هاست

معاون دادستان مشهد افزود: گردشگری مانند نیازهای مادی یک ضرورت معنوی برای تمام انسان‌هاست. جامعه‌ای مترقی است که گردشگری در آن رونق داشته باشد. جامعه‌ای مرده است که صنعت گردشگری آن رونق نداشته باشد. البته باید توجه داشت گردشگری یک شمشیر دولبه است. آن نوع از  گردشگری باعث رونق جامعه و اعتلای فرهنگ جامعه خواهد شد که انسانی باشد. منظور از گردشگری مبتنی بر ارزش‌های انسانی آن است که خروجی آن فساد نباشد. از این گردشگری سلامت فرد و جامعه استخراج می‌شود و ما از این مدل گردشگری حمایت خواهیم کرد اما گردشگری که خروجی آن فساد باشد، مورد تایید هیچ جامعه بشری لائیک و مذهبی نیست.

رحمانی یادآور شد: اسلام به عنوان کامل‌ترین دین به دنبال اعتلای انسان است و امر و نهی‌هایی دارد که جهت خدمت به بشریت است. رونقی که در جهان غرب و شرق وجود دارد، به دلیل این است که آن‌ها به اوامر اسلام عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ دادسرای انقلاب مشهد در موضوع گروه‌های گردشگری ورود جدی داشته است. از آن سال گروه‌های گردشگری را رصد کردیم و متوجه شدیم یکی از آسیب‌های سلامت جامعه فعالیت گروه‌های گردشگری غیرمجاز است. در این بررسی‌ها مستندات زیادی به دست ما رسید از کسانی که تحت عنوان گروه گردشگری تعدادی متقاضی را ثبت نام کرده و به طبیعت می‌بردند. خروجی این تورها فساد بود. طلاق‌های متعدد، شرب خمرها و بی‌بندوباری‌ از این گروه‌ها خارج می‌شد. بنابراین بر حسب وظیفه قانونی باید به موضوع ورود می‌کردیم.

معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: از جمله وظایف اصلی دادستان حمایت از حقوق عامه و پیشگیری از وقع جرم و همچنین مبارزه با ناهنجاری و اجرای احکام الهی است. ما با کمک اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به موضوع ورود و تعداد قابل توجهی از گروه‌های غیرمجاز را شناسایی کردیم و آن دسته که اعمال غیرمجاز و جنایت انجام داده بودند را روانه زندان کرده و به برخی‌ها نیز تذکر دادیم.

رحمانی گفت: امروز یک نگرانی وجود دارد که دادستانی مشهد می‌خواهد این نگرانی توسط آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان گردشگری مرتفع شود. بر این اساس بنای ما این است که آن‌هایی که به صورت غیرمجاز در صنعت گردشگری فعالیت می‌کردند را به صورت مجاز مورد استفاده قرار دهیم. کسانی که مجازات شده‌اند، به دفاتر و گروه‌های مجاز ارجاع خواهند شد و ساماندهی می‌شوند و به صورت مجاز از آنان استفاده خواهد شد. اینکه کسی سابقه بدی داشته و بخواهد به کار گرفته شود، ایرادی ندارد. جذب حداکثری و دفع حداقلی که گفته مقام معظم رهبری است، کاملا مورد تاکید ما قرار دارد.

مقابله با بی‌حجابی و بی‌عفتی در گروه‌های گردشگری آدم دلسوز و معتقد می‌خواهد

معاون دادستان مشهد عنوان کرد: راهبرانی که در گروه‌های گردشگری شرکت می‌کنند و دفاتری که خدمات می‌دهند، به عنوان شهروند دقت کنند که اگر گروه گردشگری سالم اعزام کنند برکات آن را در جامعه و زندگی خود مشاهده خواهند کرد. مقابله با بی‌حجابی و بی‌عفتی کار سختی نیست و یک آدم دلسوز و معتقد می‌خواهد. نمی‌گوییم که در گروه‌های گردشگری زیارت عاشورا بخوانند. گردشگران برای تفریح و گردش می‌روند که باید فضای گردش با مسجد و حسینیه متفاوت باشد، اما باید راه‌های تفریح سالم را بیاموزیم و در این گروه‌های گردشگری پیاده کنیم.

زمینه تفریح سالم با اولویت خانواده‌ها فراهم شود

رحمانی اظهار کرد: از راهبران انتظار داریم زمینه‌های یک تفریح سالم را با اولویت خانواده‌ها فراهم کرده و برای مجردها نیز برنامه‌ریزی کنند. اگر شما راهنمایان گردشگری به خوبی اداره کنید، سلامت گروه‌های گردشگری تضمین خواهد شد. ما نیز حمایت قانونی و قاطعی از شما خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای ما دردآور است که دشمن برای ما برنامه‌ریزی کند و ما در میدان دشمن بازی کنیم. خیلی از اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد برنامه‌ریزی دشمن است. به دختران ما از طریق فضای مجازی به صورت غیرمستقیم آموزش داده‌اند که بی‌حجاب در خیابان حاضر شده و یا بی‌حجاب مترو سوار شوند. از آنطرف نیز مسئولین ما را ممکن است تحریک کرده و تحت عنوان گشت ارشاد از آن یاد می‌کنند.

معاون دادستان مشهد بیان کرد: خرسندیم با آموزشی که به نیروهای خود داده‌ایم، حتی یک مورد برخورد غیرموجه در سطح مشهد نداشته‌ایم. معتقدیم این دختران و زنان مردم عزیز شهرمان هستند. همانگونه که شهید سلیمانی فرمود این‌ها دختران و خواهران ما هستند. نگاه ما نیز به آنان همینگونه است. کسی که غفلت کرده و بی‌حجاب یا بدحجاب ظاهر شده، از برخی کسانی که ادعای دین دارند، بعضا بهتر است. آن کسی که ادعای دین‌داری دارد با تظاهر خوب، نقص باطنی خود را مخفی کرده و خود را یک آدم خوب جلوه می‌دهد اما همان فرد ریشه‌ سالم را می‌سوزاند و به بشریت خیانت کرده و اموال مردم را میان رفقای خود پخش می‌کند.

رحمانی ادامه داد: ما میان خانم بدحجاب و یک فرد ظاهرالصلاح این خانم بدحجاب را ترجیح می‌دهیم. این فرد بدحجاب یا بی‌حجاب را اگر دعوت به کار خیر کنید، قطعا می‌پذیرد اما آن فرد ظاهرالصلاح با گرفتن تسبیح به دست، بستن یقه و داغ مهر بر پیشانی بدون اعتقاد به ارزش‌های انسانی و انقلابی مستلزم شدیدترین برخوردهاست.

فعالیت راهنمایان گردشگری بزرگتر از جهاد سردار سلیمانی در جنگ با داعش است

وی خطاب به راهنمایان گردشگری حاضر در جلسه گفت: شما راهنمایان گردشگری به عنوان پیاده‌نظام و افسران جنگ نرم ایفای نقش می‌کنید. کار شما بزرگتر از کار سردار سلیمانی در جنگ با داعش است چرا که جهاد نرم به مراتب دشوارتر از جهاد سخت است.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی نباید به دلیل ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان هر کسی را به عنوان راهنمای گردشگری به کار گیرند. دفاتر خدمات مسافرتی دقت کنند که کدام شخص دارای اعتقاد است و وجدان بیداری دارد. این دفاتر باید به نمادی تبدیل شوند که در برابر موازین اخلاقی احساس مسئولیت کنند. اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی باید نظارت خود بر این راهبران بیشتر کند. ما نیز به صورت غیرمحسوس این نظارت را اعمال خواهیم کرد. کسانی را به گروه‌های گردشگری می‌فرستیم که اگر موارد خلافی مشاهده شد، با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین اگر مواردی جهت حفظ ارزش‌ها بود، تشویق خواهد شد.

رحمانی گفت: برای ما سخت است که جوان ما را فریب دهند و به جای حضور در مکان‌های گردشگری زیبای استان و کشور خودمان به کشورهایی مانند ترکیه ببرند. در چنین فضایی علاوه بر پول و سرمایه مادی، دین و اعتقاد او را هم می‌گیرند. یکی از تکالیفی که برای اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تعیین شده، این است که سفر به چنین مناطقی را محدود کرده و به جای آن سفر به داخل کشور را رونق دهد.

وی در پاسخ به سوال یکی از راهنمایان گردشگری در خصوص برخورد ماموران نیروی انتظامی با راهنمایان و لیدرهایی که در گروه آن‌ها هنجارشکنی و بی‌حجابی رخ داده، خاطرنشان کرد: از شخصی که در یک گروه گردشگری آموزش دیده و در برابر ناهنجاری‌ها احساس مسئولیت می‌کند، حمایت قاطع می‌کنیم. از راهنمایان گردشگری انتظار نداریم که با خود باتوم و دستبند همراه داشته باشند؛ حتی به ماموران نیروی انتظامی و ضابطان قانون نیز اجازه ندادیم و نخواهیم داد که کسی را با باتوم و دستبند هدایت کنند. امر به معروف و نهی از منکر شرایط خودش را دارد. کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، باید شرایطش را بیاموزد. در چنین مواردی کافی است که ناراحتی درونی خود را مطرح کرده و یا تذکر زبانی دهیم؛ اگر با شرایط خود امر به معروف، این فریضه انجام شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

کمپینگ گروه‌های گردشگری در خراسان رضوی با رعایت ضوابط شرعی بلامانع است

معاون دادستان مشهد در پاسخ به سوال دیگری به یک راهنمای گردشگری دیگری پیرامون ممنوعیت گروه‌های کمپینگ در خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت گروه‌های کمپینگ اگر با رعایت ضوابط شرعی باشد، هیچ منعی ندارد اما خلاف آن ممنوع است. اعتراضاتی از دهیاران و مردم روستاها و مناطق هدف گردشگری به ما رسیده که از هنجارشکنی برخی گروه‌های گردشگری ناراضی‌ بوده‌اند. از همین رو به جای برخورد توسط اهالی آن مناطق ما با هنجارشکنان برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون دادستان مشهد تورهای گردشگری گردشگري بدحجابي برخورد با بدحجابی توسعه گردشگري جامعه راهنمایان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تفریح استانی سیاسی کل میراث فرهنگی خراسان رضوی معاون دادستان مشهد راهنمایان گردشگری گروه های گردشگری فعالیت گروه خواهد شد بی حجاب برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳