Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@08:15:47 GMT

تظاهرات حمایت از مشروعیت و حاکمیت در بغداد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۷۰۰۵

تظاهرات حمایت از مشروعیت و حاکمیت در بغداد برگزار شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در این تظاهرات، عمدتاً نمایندگان و گروه هایی از سوی عشایر با بیرق های عشیره و طیف های مختلف عراقی حاضر شدند از خیابان های منتهی به منطقه سبز بغداد به ویژه از پل الجمهوری با عبور از مقابل وزارت برنامه ریزی عراق به سمت خیابان کراده مریم و میدان اعتصام سرازیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی در بغداد بیش از سه ساعت طول کشید.

شامگاه دوشنبه، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در پیامی به تظاهرکنندگان که نزدیک جسر المعلق تجمع کرده بودند خواستار پایان دادن به تظاهرات شد و خطاب به تظاهرات کنندگان اعلام کرد: خدا روی شما و همه عراقی های شریف را با این موضع شریفانه برای دفاع از دولت و موسسات و جلوگیری از لغزش به فتنه داخلی، سفید کند.

وی افزود: بعد از پر شدن خیابان ها و عدم امکان حضور تعداد بیشتر تظاهرکنندگان اکنون از شما می خواهم به سلامت بازگردید.

پیشتر کمیته "ساماندهی برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی" در عراق در بیانیه ای جزئیات تظاهرات عصر امروز در بغداد را اعلام کرد.

این کمیته از همه مردم عراق و نه یک تشکیلات خاص مرتبط با چارچوب هماهنگی شیعی برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرد زیرا به گفته کمیته مذکور، عراق به همه تعلق دارد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این تظاهرات "دفاع از حکومت و مشروعیت و نهادهای قانونی آن و دموکراسی است و این تظاهرات علیه شخص یا گروه خاصی نیست".


برپایه این گزارش، کمیته ساماندهی برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی عراق تأکید کرد که ورود به منطقه سبز در مرکز بغداد ممنوع است.

این کمیته با اشاره به اینکه باید همکاری کامل با نیروهای امنیتی صورت گیرد و هیچ درگیری رخ ندهد، گفت که هدف از "این تظاهرات بازگرداندن اقتدار آنها (نیروهای امنیتی) است که توسط دیگران خدشه دار شده است".

کمیته مذکور از مردم خواست تنها پرچم عراق، پرچم های حسینی (ع) و بیرق های عشائر محترم را حمل کنند و به شایعات توجه نکنند و شعارهای تنش زا سر ندهند.

بر همین اساس امروز دوشنبه، بغداد شاهد تجمع بزرگ و مسالمت آمیزی بود که نماد بارز آن پرچم عشایر عراق است؛ عشایری که پیش تر در بیانیه های متعدد اعلام کرده اند که نمی خواهند فتنه دیگری را در عراق شاهد باشند و همگی حول مرجعیت دینی و ذیل پرچم عراق قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تظاهرات بغداد حمایت از مشروعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود