Web Analytics Made Easy - Statcounter

یمنی‌ها با راه اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی تصاویر ویرانی و کشتار زنان و کودکان را منتشر کردند و با محکومیت نقش مخرب آمریکا در ویرانی یمن، از جامعه بین الملل خواستند که برای پایان یافتن آن مداخله کند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای شبکه المسیره یمن، کاربران یمنی و غیریمنی با راه اندازی هشتگ #امریکا_تحاصر_الیمنیین (آمریکا، یمن را محاصره کرده است) در شبکه‌های اجتماعی به زبان عربی و انگلیسی، نقش مخرب آمریکا در جنگ یمن را محکوم و بر پایان محاصره یمن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یمنی ها تاکید کردند که امریکایی ها عامل اصلی محاصره یمن و قطع حقوق و درآمد مردم، گرسنگی  و چپاول منابع ما هستند، به خاطر آنکه آنها راس شرارت و خصومت هستند و دیگر کشورهای متجاوز تنها آلت دست واشنگتن هستند که طرح و پروژه‌های آن را در یمن و منطقه پیش می برند.

یمنی ها از کابران شبکه اجتماعی توئیتر خواستند در این کمپین با هشتگ های #امریکا_تحاصر_الیمنیین به عربی و انگلیسی شرکت کنند.

 از روز نخست جنگ یمن در سال ۱۳۹۶، نقش آمریکا به عنوان حامی اصلی و به عبارتی عضو اصلی ائتلاف متجاوزان بسیار پررنگ بوده است.  به طوری که مسئولان یمنی بارها بر آمریکایی بودن این جنگ تاکید کردند و این کشور را مسئول جنایت های عربستان و امارات در یمن می دانند.
سخنگوی سابق ارتش و نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمنی ها آمریکا را مسئول جنایت ها در یمن می دانند.

آمریکا این جنگ را مانند دیگر جنگ ها فرصتی برای فروش سلاح و مهمات و بهبود وضعیت اقتصادی خود از طریق باجگیری از کشورهای عربی از جمله عربستان می داند.

کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به متجاوزان ادامه داشت تا زمانی که خبر حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در کنار نظامیان سعودی منتشر شد.

روزنامه نیویورک تایمز در اردیبهشت ۹۷ نوشت: نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به 'گرین برت' مخفیانه به عربستان برای جنگ در یمن کمک می کنند.

تارنمای نیویورک تایمز افزود: ارتش آمریکا سال ها سعی کرده از جنگ داخلی در یمن فاصله بگیرد. نیروهای تحت ائتلاف عربستان در یمن با حوثی ها که تهدید مستقیمی هم برای واشنگتن نبوده، مبارزه می کنند.

اما اواخر سال ۹۶ یک تیم چند ده نفری از نیروی 'گرین برت' به مرز عربستان سعودی با یمن رفتند. تقریبا بدون هیچ بحث و گفت وگویی علنی کماندوهای ارتش به مکان یابی و تخریب انبارهای موشک حوثی ها در یمن که برای دفاع در برابر حمله ریاض استفاده می شود، کمک می کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جنگ یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ یمن یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت

باشگاه لیورپول بعد از حاشیه‌های اخیر محمد صلاح تصمیم دارد این بازیکن را در لیست فروش این باشگاه قرار دهد. 

به گزارش تابناک ورزشی‌؛ محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • هشتگ آزادی بیان
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت