Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به چگونگی به شهادت رسیدن شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری گفت: ما از کربلا زیاد گفته‌ایم اما دیدن نمونه آن در عصر حاضر بسیار مهم است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر دوشنبه، ۱۰ مرداد ماه، در مراسم وداع با شهدای مدافع حرم که در رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی(ع) در جمع زائران و مجاوران برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) یک حرکت جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت حضرت از مردم در آن زمان یک معنا داشت و امروز آن دعوت به ما رسیده که برای ما معنای دیگری دارد و اجابت ما نیز با مردم آن دوران متفاوت است.

وی افزود: امروز یا باید با امام حسین(ع) همراه شویم یا از آن حضرت فاصله بگیریم؛ حد وسطی در این راه وجود ندارد. آمدن در خط امام حسین(ع) هر چند ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد و حتی شهادت قسمت ما نشود اما این در خط امام آمدن یعنی قرار گرفتن در خط شهادت؛ لذا شهادت آرزوکردنی نیست بلکه انجام دادنی است. شهادت یعنی قبل از جان دادن در راه دین در خط شهادت قرار بگیریم. این یعنی جان دادن در راه دین و خدا برای من آسان است و در این راه مال، جان و عزت و آبرویم را می‌گذارم و می‌گذرم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اجابت دعوت امام حسین(ع) یعنی تا پای جان در راه خدا و دین خدا ایستادن. بر این اساس خط شهادت وارد شدنی است و انسان باید خود اراده کند تا به شهادت برسد. این شهدایی که امروز مراسم تشییع آن را برگزار می‌کنیم، در خط شهادت بودند چون برای دفاع از حرم به سوریه رفتند.

علم‌الهدی با بیان اینکه در وصف سیدالشهدا(ع) و یاران‌شان عبارات متعددی در ادعیه، روایات و زیارات آمده، گفت: از جمله این عبارات «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة» است. این شهدای عزیز نیز بذل مهجته کردند. اینان در خط شهادت بودند و بدون هیچ الزامی برای دفاع از حرم رفتند و به این مقام نائل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: از دنیاگذشتگی یاران اباعبدالله(ع) شاخصه بارز و مشترک میان همه آن‌ها بود و همین موضوع نماد بزرگی تحت عنوان عبارت «بذل مهجته فیه» شده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسی که از مهجته و آخرین مایه دنیوی زندگی خود هم در راه رضای خدا دل می‌کند و آن را برای دین خدا هزینه می‌کند، می‌تواند یار سیدالشهدا(ع) باشد. مطابق عبارت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا دل کندن از محبات دنیایی در زمانه ما هم ثمره‌ای جز ارزش یافتن در دستگاه اباعبدالله(ع) و شهادت نخواهد داشت.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در روز سوم محرم عزاداران معمولا به سه ساله سیدالشهدا(ع) متوسل می‌شوند، عنوان کرد: سردار غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در بیان خاطره‌ای می‌گفت روزی از دختر شهید اسکندری پرسیدم که چگونه از شهادت پدر مطلع شدی؛ او در پاسخ گفته بود در فضای مجازی به صورت ناگهانی دیدم که فردی در اسارت داعش است و می‌خواهند سر از تنش جدا کنند؛ زمانی که دقیق‌تر نگاه کردم، متوجه شدم آن فرد پدرم است. ما از کربلا زیاد گفته‌ایم اما مشاهده نمونه‌های آن حوادث در عصر حاضر بسیار مهم است.

وی افزود: البته هنوز هم دختر آن شهید بزرگوار با دختر امام حسین(ع) فاصله دارد چراکه تنها یک صحنه را مشاهده کرد که می‌خواهند سر از تن پدرش جدا کنند اما دختر سه ساله امام حسین(ع) همه صحنه‌های شهادت پدر را دید و در آخر نیز با سر جدا شده پدرش مواجه شد.

عصر دهم مرداد ماه پیکر مطهر شهدای مدافع حرم عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی، محمدامین کریمیان و عباس آسمیه روی دستان مردم شهیدپرور مشهد از میدان شهدا به حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و سپس در بارگاه منور رضوی طواف داده شد. در ادامه این مراسم پیکر مطهر این شهدا پس از تشییع در تهران به سمت زادگاه خویش رهسپار خواهد شد.

این پنج شهید از شهدای مدافع حرم تفحص شده از منطقه خان‌طومان سوریه هستند که هویت آنان از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه مورد شناسایی و تایید قرار گرفته است.

شهید عبدالله اسکندری از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان جنگ و به دلیل تجربه‌ای که آموخته بود، با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و روز ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در حالی که به دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان می‌پرداخت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بعد از شهادت این فرمانده،   پیکرش به خانواده او بازگردانده نشد اما مسائلی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه با مبادله اسیر یا پرداخت هزینه‌ای بتوان پیکر او را بازپس گرفت اما خانواده این فرمانده شهید اعلام کرد به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریال از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آن‌ها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود زیرا هر اقدامی کمک به آن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهدای مدافع حرم خط شهادت امام حسین ع مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در گذره هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان