Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@15:11:53 GMT

سیلاب در افغانستان ۱۲۰ نفر قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۰۹۱

سیلاب در افغانستان ۱۲۰ نفر قربانی گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مولوی محمد نسیم حقانی سخنگوی وزارت مقابله با حوادث اضطراری دولت موقت طالبان در افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در سراسر افغانستان طی یک ماه گذشته ۱۲۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵۲ تن نیز مصدوم شدند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت مقابله با حوادث اضطراری دولت موقت طالبان در افغانستان، این سیلاب‌ ها بیشتر به ساکنان ولایت‌ های میدان‌ وردک، پکتیکا، ننگرهار، نورستان، پروان و پنجشیر آسیب زده و بسیاری از زمین‌ های کشاورزی، بزرگراه‌ ها و خانه‌ های مردم را تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایت‌های افغانستان طی یک ماه گذشته شاهد باران‌ های سیل‌ آسا و سرازیر شدن سیلاب‌ بوده‌ اند. بسیاری از ساکنان مناطق سیل‌ زده از این پدیده آسیب‌ دیده‌ اند.

نشریه ۸ صبح کابل در روزهای گذشته اعلام کرده بود که با ادامه باران های سیل آسا در افغانستان و جاری شدن سیلاب در ولایت زابل، ۲۵ نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع محلی در ولایت زابل شنبه در این خصوص گفتند که سیلاب در شهر قلات در مرکز ولایت زابل و شهرستانهای ارغنداب، دای چوپان، سیوری و خاک افغان، ۲۵۰ خانه را هم تخریب کرده است

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم افغانستان سیلاب باران های سیل آسا تلفات خسارت محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !

به گزارش همشهری آنلاین، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

کد خبر 847416 منبع: ایسنا برچسب‌ها كنسرت موسيقى ویژه ورزشی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا خواننده - علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم