Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@03:01:17 GMT

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۱۸۳

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی

در پی درگذشت علی‌اکبر عالِم‌زاده استاد پیشکسوت ریاضی دانشگاه خوارزمی، روابط عمومی این دانشگاه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در متن پیام تسلیت دانشگاه خوارزمی آمده است: « الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ »

درگذشت اندوهبار دکتر علی اکبر عالم زاده استاد فرهیخته دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر ما را داغدار کرد با نهایت تاثر و تاسف درگذشت آن مرحوم را به خانواده داغدار آن استاد فرزانه و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده از پیشگاه ایزد منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز آن مرحوم صبر، سلامتی و طول عمر مسئلت می نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عالم زاده استاد بازنشسته ریاضی دانشگاه خوارزمی و از دانشجویان برجسته مرحوم دکتر مصاحب و نیز از شخصیت های پیش کسوت جامعه ریاضی کشور بود و نام استاد یاد آور ترجمه کتب برجسته آنالیز و جبر و هندسه می باشد.

زندگینامه دکتر علی‌اکبر عالم‌زاده از بزرگان ریاضی

علی‌اکبر عالم‌زاده در سال ۱۳۲۲ در شهر مشهد به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۴ مدرک کارشناسی ریاضی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد. در سال ۱۳۴۷ دورهٔ کارشناسی ارشد ریاضی (مدرسی ریاضیات) را در دانشگاه خوارزمی تهران (مؤسسهٔ ریاضیات) با موفقیت به پایان رساند و از آن هنگام به تدریس ریاضیات در دانشگاه خوارزمی پرداخت تا آنکه در سال ۱۳۵۰ برای اتمام تحصیلات به انگلستان اعزام شد.

وی در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ درجهٔ دکترا از دانشگاه ساوثهمپتون شد و سپس به ایران بازگشت و بار دیگر در دانشگاه خوارزمی به تدریس پرداخت. تا آنکه مجددا برای دورهٔ یک سالهٔ فوق دکترا به دانشگاه لیدز انگلستان رفت و پس از پایان دورهٔ مذکور به ایران مراجعت نمود. از آن زمان تا پایان عمر علاوه بر تدریس در دانشگاه، به ترجمهٔ کتب ریاضی مبادرت ورزید.

این مترجم و استاد فقید دانشگاه در طول حیات خویش بیش از ۵۰ جلد کتاب در حوزهٔ ریاضیات به فارسی ترجمه کرد و کتاب اصول آنالیز ریاضی با ترجمهٔ وی در سال ۱۳۶۲ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب جبر مجرد با ترجمهٔ وی در سال ۱۳۷۶ به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد.

تماشاخانه آنچه باید درباره تیروئید بدانید؛ علائمی که دارید اما باورتان نمی‌شود از تیروئید است/ سهل‌انگاری می‌تواند منجر به مرگ شود (فیلم) ببینید| غواصی در شفاف‌ترین و تمیزترین آبگیر جهان/ تا عمق ۱۰۰ متری قابل مشاهده است فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی عالم زاده علی اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی ساعات اخیر در فضای مجازی هواداران پرسپولیس نسبت به عدم حضور بازیکن سابق خود پیش از بازی با سپاهان در سمت نیمکت این تیم گلایه زیادی مطرح کردند. این نکته را هاشم بیک‌زاده، پیشکسوت استقلال نیز در گفتگوی تلویزیونی خود بیان کرده و نسبت به آن منتقد بود.

درهمین رابطه فرشاد احمدزاده با انتشار یک استوری در اینستاگرامش پاسخ اظهارات هاشم بیک‌زاده و شایعات روزهای گذشته را داد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902519

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • پیشکسوت موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت