Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جعفرزاده با تاکید بر لزوم تغذیه نوزادان با شیر مادر اظهار کرد: هیچ چیز جایگزین شیر مادر نمی‌شود و کامل‌ترین و سالم‌ترین غذا برای نوزاد است و علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز مؤثر است.

وی با بیان اینکه محرومیت نوزاد از این نعمت الهی صدمات زیادی به سلامتی او وارد خواهد کرد، گفت: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه‌ای است که همه ساله هفته‌ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیر مادر، آموزش و حمایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: مادران با اولویت دادن تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۲ سالگی در کنار اجرای مهارت‌های فرزندپروری و دریافت به موقع مراقبت‌های کودکان از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی باید بتوانند نقش همیشگی خود را در تحویل نسلی جوان و پرنشاط و آینده ساز به کشور عزیزمان ایفا نمایند.

جعفرزاده ادامه داد: تغذیه با شیر مادر، زمینه ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا ۲ سالگی است، به طوری که تغذیه نوزاد با شیر مادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب کاهش خطر ابتلاء به عفونت در ساعت اول عمر می‌شود.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر به عنوان یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری‌ها و مطلوب‌ترین و ایمن ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران‌ها است.

کد خبر 5553555

منبع: مهر

کلیدواژه: شیر مادر تغذیه با شیر مادر محمد جعفرزاده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی سوء تغذیه کودکان طرح تحول سلامت سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا بارش باران سیل کرمان کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری مشهد همدان شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا