Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:59:12 GMT

«برای عزت ایستاده‌ایم»؛ حال و هوای محرم ۱۴۰۱ کابل

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۶۰۴

«برای عزت ایستاده‌ایم»؛ حال و هوای محرم ۱۴۰۱ کابل

شهر کابل پایتخت افغانستان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) شاهد برپایی تابلوهای شهری متفاوتی است؛ تابلوهایی با شعارهای «برای عزت ایستاده‌ایم» و «حیّ علی الحیا». - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کابل، هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و رهبر آزادگان، حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) مردم شیعه و اهل‌سنت افغانستان مانند سال‌های گذشته شهر و دیار خود را مزین به علامات و نقوش مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان نموده‌‍‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از مردم درباره این شعارها و تابلوهای شهری بزرگ می‌پرسیم، تقریباً پاسخ یکسان است؛«دنیای غرب در برابر ما ایستاده و با تحریم‌هایش گلوی مردم افغانستان را می‌فشارد، اما افغان‌ها عزتمند هستند و درس عاشورای امام حسین(علیه‌السلام) عزت است، پس محرم بهترین زمان برای سر دادن شعار ایستادگی است».

برخی دیگر با اشاره با تصاویر منتسب به حضرت زینب(سلام‌الله علیها) و حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) و حک شدن شعار «حی علی الحیا» بر روی آن‌ها می‌گویند: «برخی دل‌شان می‌خواهد با استفاده از شرایط پیش آمده و رسانه‌های غربی زنان افغانستان را دور از حجاب و عفاف نشان دهند، اما زن افغانستانی الگویی از حیا و عفت و است مضمون این تابلوها نمادی از زن مسلمان را نشان می‌دهد که در سخت‌ترین شرایط باز برای حیا و عفاف برپا می‌خیزد».

این روزها در گوشه و کنار شهر کابل شاهد برپایی و نمایش این تابلوها هستیم که حال و هوایی خاص به پایتخت افغانستان بخشیده است.
بخشی از این تصاویر را در ادامه از نظر می‌گذرانید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد