Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیلاب تابستانی مانسون که از چهارشنبه هفته گذشته، اکثر مناطق کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر قرار داده است، آبرسانی در 120 روستا و 5 شهر این استان را با مشکلاتی مواجه کرده که با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان، آبرسانی در این مناطق در حال انجام است.

به گزارش ایران آنلاین، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به گل‌آلود شدن آب شرب برخی مناطق استان در پی وقوع سیلاب اخیر، تصریح کرد: به دلیل کدورت آب، آبرسانی سیار به ۳۵ روستا و ۲ شهر در چهارمحال و بختیاری انجام شده و این روند تا چند روز آینده که مصارف و تولید آب به حالت تعادل برسد، ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراد محمودی با بیان اینکه مصرف آب در استان طی روزهای اخیر تا 5 برابر روزهای عادی افزایش یافته است، از اهالی شهر و روستاهایی که درگیر سیل و سیلاب نشده اند خواست در مصرف آب مدیریت و صرفه‌جویی کنند تا آبرسانی به مناطق متأثر از سیلاب به خوبی و سرعت پیش رود.
محمودی با بیان اینکه گل‌آلود شدن آب شرب برخی از مناطق استان از جمله شهرها و روستاهای حاشیه زاینده‌رود به حدی است که تصفیه‌خانه‌ها قادر به تصفیه آن نیست، یادآور شد: البته آب هیچ یک از مناطق شهری و روستایی استان قطع نیست و  آبرسانی سیار در این مناطق در حال انجام است.
وی، همچنین به خسارت‌های وارده بر تاسیسات تولید و توزیع آب در استان اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق شهری و روستایی خطوط انتقال آب تخریب شده که این خسارت‌ها در حال ارزیابی کارشناسی است و به زودی اعلام می‌شود.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: مردم استان در روزهای آینده از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چراکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: نظر به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل است.

وی افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سدهای استان امتناع و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز کنند تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری به‌عمل آید.

آریانژاد تصریح کرد: تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده‌باش کامل هستند.

کد خبر 749637

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام