Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:16:53 GMT

برآورد خسارت‌ها با نظر مثبت انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۸۸۵۲

برآورد خسارت‌ها با نظر مثبت انجام می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که آیا میزان پرداختی‌ها پاسخگو و کمک‌کننده به‌ویژه در مناطق محروم خواهد بود یا خیر؟، گفت: برآورد خسارت‌ها معمولاً با نظر مثبت انجام می‌شود و مثلاً اگر منازل معدودی از بحران آسیب دیده باشند، ما تعداد بیشتری را در نظر می‌گیریم تا نوسازی و بهسازی بهتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدحسن نامی ۱۱ مردادماه در جریان سفر به مناطق سیل‌زده چهارمحال‌وبختیاری در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در هفته اخیر درگیر سیل بود اما خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم و این به همت استاندار و مسئولان استانی و اقدام به موقع ستاد بحران در استان محقق شد که با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق از بروز تلفات انسانی جلوگیری شد.

وی با ذکر اینکه سایر خسارات قابل جبران است، ادامه داد: در گام نخست بک بودجه اولیه که به هیات دولت پیشنهاد داده‌ایم فردا مطرح و تصویب می‌شود، پس از برآورد خسارات به احشام، مزارع، باغات و منازل مردم توسط کارشناسان جهاد سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز ارزیابی خسارات وارد شده به جاده‌ها توسط کارشناسان، رقم‌های برآوردشده برای ما ارسال می‌شود تا پرداخت خسارات آغاز شود.

نامی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان پرداختی‌ها پاسخگو و کمک‌کننده به‌ویژه در مناطق محروم خواهد بود یا خیر؟، گفت: برآورد خسارت‌ها معمولاً با نظر مثبت انجام می‌شود و مثلاً اگر منازل معدودی از بحران آسیب دیده باشند، ما تعداد بیشتری را در نظر می‌گیریم تا نوسازی و بهسازی بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: امروز برآورد خسارت‌ها انجام می‌شود و در روستای بارده که حدود ۲۵۰ خانه آسیب دیده‌اند، اگر تخریب‌ها به گونه‌ای باشد که نیاز به نوسازی کامل باشد با نظر کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب، بودجه نوسازی برای آن منازل در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به حضور معاون بازسازی و بازتوانی در استان جهت تسریع در امر برآورد خسارت و اختصاص بودجه، گفت: پس از برآوردها، مبلغ مشخص خواهد شد؛ البته استان‌هایی که محرومیت بیشتری دارند نگاه مثبت در هنگام برآورد بودجه اعمال می‌شود.

نامی تصریح کرد: نگاه رئیس‌جمهور و وزیر کشور به مناطق محروم نگاهی افزاینده بوده تا این مناطق کمک بیشتری دریافت کنند، ۲۳ استان در حال حاضر همزمان درگیر سیل هستند و تمام تجهیزات به این مناطق گسیل شده است.

وی گفت: خوشبختانه در این استان، استاندار، مدیریت بحران، سپاه و بسیج و هلال احمر به موقع اقدام کردند و تجهیزات لازم در این استان وجود داشت اما اگر اعلام نیاز شود، تجهیزات لازم را ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری سیل تابستانی برآورد خسارت ها انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵ دقیقه شبکه خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی هوشناسی باران در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان اندیمشک بوده است،   افزود: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این بارش‌ها دریافت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تردد در مسیر‌های استان در حال انجام می‌باشد و تمامی محور‌های استان باز می‌باشد.

 

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی