Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز به مناسبت هفته جهانی شیر مادر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: مادران باید بدانند که‌ هیچ چیز جایگزین شیرمادر نمی‌شود و شیرمادر علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر است.

وی افزود: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه‌ای است که همه ساله هفته‌ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیرمادر تعین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر، آموزش و حمایت اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تغذیه با شیر مادر، یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری‌ها و مطلوب‌ترین و ایمن‌ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران‌ها است. 

جعفرزاده تصریح کرد: تغذیه با شیرمادر، زمینه‌ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا ۲سالگی است، به طوری که تغذیه نوزاد با شیرمادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب‌ کاهش خطر ابتلا به عفونت در ساعت اول عمر می‌شود. 

وی گفت: مادران با اولویت دادن به تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۲ سالگی در کنار اجرای مهارت‌های فرزندپروری و دریافت به موقع مراقبت‌های کودکان از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی باید بتوانند نقش همیشگی خود را در تحویل نسلی جوان و پرنشاط و آینده‌ساز به کشور ایفا نمایند.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد جعفرزاده تغذیه با شیر مادر شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه