Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:24:47 GMT

اذعان کودتاچیان سودان به شکست؛ اوضاع بدتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۱۰۷

اذعان کودتاچیان سودان به شکست؛ اوضاع بدتر شده است

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان تأکید کرد، کودتای نظامی در ایجاد تغییرات در سودان شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، محمد حمدان دوقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه تغییری ایجاد کنیم. داستان شکست خورد و اکنون اوضاع سودان بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودان از زمان کودتای نظامی عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش در ۲۵ اکتبر شاهد تنش‌های زیادی بوده است. عبدالفتاح البرهان غیرنظامیان را از حکومت برکنار کرد و از آن زمان سودانی‌ها همچنان به تظاهرات خود علیه حکومت نظامی ادامه می‌دهند. بحران اقتصادی و تنش امنیتی نیز موجب افزایش درگیری‌ها در مناطق دور از پایتخت شده است.

این درحالی است که البرهان همچنان اصرار دارد، اقدامی که اتخاذ کرده اصلاح روند انتقالی بوده نه کودتای نظامی.

حمیدتی گفت: اگر خروج نیروهای نظامی از صحنه سیاسی باعث برخاستن سودان می‌شود ما این را تأیید می‌کنیم.

وی درباره احتمال نامزدی‌اش برای پست ریاست جمهوری گفت: من بلندپروازی سیاسی ندارم اما اگر ببینیم که سودان در حال فروپاشی است من نیز مانند هر شخص دیگری در صحنه حضور خواهم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمیدتی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین