Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:02:37 GMT

راهنمای انتخاب باتری ماشین بر اساس آمپر

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۲۳۵

راهنمای انتخاب باتری ماشین بر اساس آمپر

خیلی از افراد باتری ماشین مد نظر خود را بر اساس آمپر آن انتخاب می کنند. آمپر باتری نشان دهنده قدرت خروجی آن می باشد. هرچه یک باتری آمپر بالا تری داشته باشد، در واقع قدرت عملکردی بالاتری نیز دارد. جالب است بدانید که هر ماشین بر اساس ساختارش، به یک آمپر خاص نیاز دارد. مثلا باتری ساینا با باتری پراید یکسان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ما قصد داریم تا در مورد باتری ماشین با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آمپر باتری چیست؟

قبل از بررسی راهنمای خرید باتری ماشین، بیایید تا نگاهی به تعریف آمپر باتری بیندازیم. آمپر که واحد اندازه گیری دقیق آن آمپر ساعت می باشد، نشان دهنده قدرت و طول عمر باتری است. آمپر نشان دهنده میزان زمانی است که باتری ماشین شما بدون شارژ شدن دوام می آورد. توجه داشته باشید که آمپر با ولتاژ یکسان نیست. تقریبا ولتاژ همه باتری های موجود در بازار برابر با 12 ولت می باشد ولی، آمپر آنها فرق می کند. برای درک بهتر این واحد اندازه گیری، بیایید تا مثالی را با هم بررسی کنیم. هنگامی که یک باتری 8 آمپر است، می تواند 4 آمپر را برای 2 ساعت در اختیار ماشین شما قرار دهد. هنگامی که باتری 120 آمپر باشد، می تواند 100 آمپر برای یک ساعت تولید کند. همین مسئله باعث شده تا آمپر به صورت مستقیم بر روی طول عمر باتری تاثیر گذار باشد.

هرچه آمپر باتری مورد نظر شما بالاتر باشد، طول عمر و قدرت خروجی باتری هم افزایش پیدا می کند. به همین علت هم شما باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید. اگر شما باتری ارزان قیمتی را تهیه کنید که آمپر مورد نیاز ماشین را تامین نمی کند، به سرعت با مشکل مواجه شده و می تواند هزینه سنگینی را بر روی دست شما بگذارد. پس، در هنگام خرید و استفاده از باتری شما باید به آمپر آن دقت کنید. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید، بهتر است که با یک فرد متخصص مشورت کنید.

چرا تشخیص میزان آمپر باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟  

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که اصلا چرا تشخیص میزان آمپر مناسب برای باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر خودرو به یک حداقل میزان نیروی ورودی برای فعالیت نیاز دارد. فعالیت هایی همچون روشن شدن، حرکت کردن، روشن کردن رادیو، کولر و چراغ های ماشین بدون استفاده از باتری مناسب صورت نمی گیرند. اگر شما از باتری های ارزان قیمتی که آمپر مناسبی ندارند استفاده کنید، به ساختار الکتریکی ماشین خود آسیب های زیادی وارد می کنید.

آسیب هایی که گاهی اوقات می توانند هزینه سنگینی را بر روی دست شما بگذارند. در نتیجه، انتخاب باتری مناسبی که آمپر درستی را در اختیار سیستم های الکتریکی ماشین قرار می دهد، به شما کمک می کند تا سلامت خودروی خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید که پرداخت چند هزار تومن هزینه در ابتدای کار خیلی بهتر از صرف چند صد هزار تومان یا حتی چند میلیون تومان برای تعمیر ماشین می باشد.

میزان آمپر مناسب باتری ماشین من چقدر است؟

در لیست زیر شما می توانید حداقل آمپر مورد نیاز باتری ماشین های مختلف را مشاهده کنید. ما سعی کرده ایم تا اطلاعات کافی در مورد ماشین های ایرانی در اختیار شما قرار دهیم تا پس از خرید با مشکل خاصی مواجه نشوید. توجه به اطلاعات موجود در لیست زیر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر آمپر باتری ماشین خود را متوجه شوید.

باتری پراید: 50 آمپر
باتری تیبا: 50 آمپر
باتری ساینا: 50 آمپر
باتری سمند: 66 آمپر
باتری پژو پارس: 60 آمپر
باتری کوئیک: 50 آمپر
باتری دنا: 66 آمپر
باتری رانا: 50 آمپر
باتری تارا: 66 آمپر
باتری شاهین: 60 آمپر
باتری برلیانس: 60 آمپر

توجه داشته باشید که اعداد گفته شده حداقل سطح آمپر مورد نیاز باتری ماشین به حساب می آید. شما می توانید باتری هایی با توان بالاتر را برای ماشین های خاصی تهیه کنید. فقط بهتر است که اختلاف آمپر باتری مورد نظر شما با لیست بالا بیشتر از 10 واحد نشود. اختلاف آمپر بیش از 10 واحد می تواند نیروی برق زیادی را به سیستم وارد کند. در چنین شرایطی سیستم های برقی خودروی شما می توانند با مشکلات خاصی مواجه شوند. پس، برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است که سطح آمپر را مورد بررسی قرار دهید. اگر شما به دنبال اطلاعات دقیق در مورد میزان آمپر مناسب ماشین خود هستید، می توانید دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

بهترین راه خرید باتری مناسب ماشین

در جهت خرید باطری ماشین جدا از آمپر شما باید به عوامل و فاکتور های دیگری هم توجه داشته باشید. همه این عوامل و فاکتور ها خرید شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهند. داشتن گارانتی و پشتیبانی معتبر یکی از همین موارد به حساب می آید. یک باتری خوب و با کیفیت باید گارانتی داشته باشد و سلامت دستگاه را برای مدت زمانی تضمین نماید. در ضمن، شما باید مطمئن شوید که شرکت گارانتی در شهر شما نمایندگی دارد تا پس از خرید با مشکل انتقال مواجه نشوید.

دیگر مسئله ای که شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به نوع باتری است. به صورت کلی در حال حاضر شما می توانید دو نوع باتری اتمی و اسیدی را در بازار تهیه کنید. هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی خاص انرژی مورد نیاز باتری ماشین شما را تامین می کنند. انتخاب باتری مناسب به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر نیاز های کلی و جامع ماشین را رفع کنید. در نهایت بهتر است که به دنبال استفاده از بهترین تیم فروشنده باتری باشید.

برای همه ما پیش آمده که در میانه راه مشکلی برای باتری ماشین ما پیش آمده و خودروی ما دیگر روشن نشده است. در این شرایط است که یک فروشگاه باتری که بتواند این محصول را به دستمان برساند و آن را به رایگان تعویض نماید ما را بسیار خوشحال خواهد کرد. ایران باتری یکی از این فروشگاه‌ها است. برای آشنایی بیشتر از محصولات و خدمات ارائه شده از این مرکز پیشنهاد می‌کنیم وب سایت ایران باتری را به آدرس  https://iranbatri.com/ مشاهده کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: باتری فاکتور های مهم آمپر بالا توجه داشته باشید باتری مناسب باتری ماشین میزان آمپر آمپر باتری آمپر مناسب مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی

برند پارس بوته از مجموعه های بزرگ واردات و فروش انواع لوازم ریخته گری و ذوب، یک محور کلیدی در تامین نیازهای صنایع ایران مطرح شده و نقشی مهمی در توسعه اقتصاد و رشد صنعتی کشور اجرا می کند. این برند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان بوته گرافیتی و شمش روی در ایران، با موفقیت به تقاضای حیاتی صنایع بزرگ در داخل ایران پرداخته است.

به همین دلیل پارس بوته در این مطلب به بررسی سهم قابل توجهش در تامین نیازهای صنایع ریخته گری و ذوب پرداخته که نقش آن در رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشرفت‌ فناوری در این صنعت می‌پردازد. این برند مطرح، از طریق تعهد خود به نوآوری، کارایی و کیفیت، خود را به عنوان سنگ بنای بخش صنایع ذوب ایران تثبیت کرده است و نقشی پررنگ در سفر این کشور به سمت پیشرفت صنعتی و شکوفایی اقتصادی دارد.

در ادامه این مطلب به بررسی انواع محصولاتی که توسط این برند به فروش می رسد خواهیم پرداخت.

بوته گرافیتی ریخته گری ذوب

بوته گرافیتی ذوب محصولی خاص و حیاتی برای فعالیت‌های ذوب و ریخته ‌گری فلزات است. این محصول از مواد خاصی ساخته شده‌اند که امکان ذوب انواع فلزات با دمای ذوب متفاوت را فراهم می‌کند. از نظر ساختار، آن‌ها می‌توانند اشکال مختلفی از جمله بشکه‌ای، استوانه‌ای یا مخروطی داشته باشند که جایگزین مناسبی برای بوته‌ های فلزی، کوارتزی یا سرامیکی هستند؛ زیرا از نظر هزینه صرفه‌جویی ایجاد می‌کنند.

بوته‌ گرافیتی ریخته گری از نظر شیمیایی بی‌اثر و مقاوم در برابر دماهای بالا هستند، به همین دلیل به‌خوبی در کوره‌ها عمل می‌کنند. محصول در اشکال و اندازه‌های مختلف برای کوره‌های گازی، برقی، القایی و سایر کوره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ساخت بوته‌ گرافیتی ریخته گری به‌گونه‌ای است که این محصول دارای رسانایی حرارتی خوب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و دماهای بالا باشد. این ویژگی‌ها باعث تضمین کیفیت محصولات تولید شده در آن‌ها می‌شود. همچنین زمان کوتاه ذوب به دلیل خاصیت گرمایی بالای گرافیت، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد. بوته‌ گرافیتی ذوب در صنایع متعددی از جمله ریخته‌گری، جواهرسازی و سایر صنایع مرتبط با ذوب و ریخته‌گری فلزات کاربرد دارند.

این بوته ها را در بازار به دو نوع بزرگ و کوچک می شناسند که نوع بزرگتر عموما برای ذوب فلزات و آلیاژها در حجم های بالا بوده و نوع کوچکتر آن بیشتر برای ذوب فلزات گران بها و آزمایشگاه ها که حجم های کمتری دارند به فروش می رسند.

شمش روی

از دیگر محصولات عرضه شده توسط این برند به شمش روی صنعتی و دست ساز می رسیم. شمش روی یکی از فرآورده‌های بسیار مهم و ارزشمند است. این محصول از قابلیت‌های منحصربه‌ فردی برخوردار است که مهم‌ ترین آن دوام و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. این ویژگی باعث شده تا این محصول در صنایع مختلفی به‌خصوص در عملیات گالوانیزاسیون آهن و فولاد محصولات مورداستفاده قرار گیرد. کاربردهای این شمش در صنایع متنوعی همچون صنعت پزشکی، تولید قطعات الکتریکی، صنایع ریخته‌ گری و غیره به ‌وضوح نمایان است.

هزینه ذوب آلیاژ و عملیات ذوب در تولید شمش روی صنعتی و دست ساز بسیار پایین است و میزان اتلاف فلز نیز کم است. شمش روی می‌تواند به‌عنوان روکش محافظ در برابر سایش و خوردگی برای فلزات صنعتی استفاده شود. این آلیاژ بدون جرقه است و در نتیجه برای کاربرد در محیط‌های خطرناک مناسب است.

اما امروزه به جهت اهمیت در تولید و استفاده این محصولات برندهای گوناگون در داخل و خارج از ایران به تولید و فروش انواع مختلفی از این کالاها پرداخته اند. در ادامه به بررسی دو برند خارجی مطرح در این زمینه می پردازیم.

بوته گرافیتی ذوب زیرکار

شرکت هندی زیرکار با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و همچنین تولید محصولات باکیفیت بی‌نظیر و قابلیت هدایت حرارتی بالا، مجموعه کاملی از بوته‌های سیلیکون کاربایدی و گرافیتی را به کارخانه‌های صنعت ریخته‌گری ارائه می‌دهد.

این بوته‌های ریخته‌گری، مناسب برای ذوب طیف وسیعی از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله برنز، برنج، آلومینیوم، مس، نقره، طلا و دیگر فلزات رنگی در دماهای متفاوت هستند. این ویژگی‌ها، به کمک پیشرفت در فناوری روز، امکان تولید محصولات باکیفیت بالا و بازدهی مناسب را برای مشتریان این شرکت فراهم می‌آورد.

شمش روی زاماک

شمش زاماک یک آلیاژ چندمنظوره است که بر اساس درصد ترکیبات عناصر آن، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. هر کدام از این انواع، ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند:

شمش زاماک ۳

این نوع، متشکل از روی، منیزیوم، آلومینیوم و سرب است و فاقد عنصر مس است. مقادیر ناچیزی از عناصر نیکل، قلع، کروم، منگنز و آهن نیز در آن وجود دارد. اگرچه روی بیشترین درصد را در این عیار تشکیل می‌دهد، اما زاماک ۳ نسبت به سایر عیارها براق‌تر و درخشان‌تر است. به دلیل نرمی این نوع زاماک، برای آبکاری مناسب نیست.

شمش زاماک ۵

این نوع زاماک، بیشترین میزان مس را در ترکیب خود دارد و به همین دلیل کاربردهای گسترده‌تری در صنعت، به‌ویژه در تولید قطعات، دارد. عدد ۵ در نام این نوع، نشانگر کیفیت بالا و گذراندن فرایند آمایش عیارسنجی در آزمایشگاه است که باعث اطمینان از کارکرد مفید آن می‌شود.

بنابراین، هر کدام از این دو نوع زاماک، بر اساس درصد ترکیبات عناصر، خواص و کاربردهای متفاوتی دارند و بسته به نیاز صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته

در صنعت متالورژی و ریخته‌ گری، رقابت بسیار شدیدی وجود دارد و تولیدکنندگان همواره به دنبال مواد اولیه باکیفیت بالا و تنوع محصول هستند. این امر می‌تواند نقش مهمی در موفقیت برند آنها در بازار ایفا کند.

پارس بوته به‌ عنوان یکی از فروشندگان معتبر در زمینه خرید بوته گرافیتی ریخته گری و شمش روی، گزینه مناسبی برای تأمین این نیاز است. محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در انواع مختلفی که پیش تر هم ذکر شد در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

با توجه ‌به اهمیت کیفیت و تنوع محصول در موفقیت صنایع متالورژی و ریخته‌ گری، خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مطمئن و کارآمد برای تولیدکنندگان این حوزه محسوب شود. این شرکت باتجربه و دانش متخصصان خود، قادر است نیازهای متنوع مشتریان را به بهترین نحو ممکن برطرف کند.

منبع: https://parsbote.com

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس